۲۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۷
حجم آب های ذخیره شده در پشت سدهای زنجان ۲۶۸ میلیون متر مکعب است
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای زنجان:

حجم آب های ذخیره شده در پشت سدهای زنجان ۲۶۸ میلیون متر مکعب است

زنجان - مدیر عامل شرکت آب منطقه ای زنجان گفت: حجم آب های ذخیره شده در پشت سدهای استان۲۶۸ میلیون متر مکعب است که سال گذشته ۲۴۵ میلیون متر مکعب بود و در واقع علیرغم رهاسازی های انجام شده ۹ درصد بیشتر از سال گذشته است.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از شرکت آب منطقه ای زنجان، یوسف رضاپور با بیان اینکه امسال کیفیت بارش ها از لحاظ نوع و زمان بارش نسبت به سال آبی گذشته بهتر بود، گفت: در مجموع حجم آب های ذخیره شده در پشت سدهای استان۲۶۸ میلیون متر مکعب است که سال گذشته ۲۴۵ میلیون متر مکعب بود و در واقع علیرغم رهاسازی های انجام شده ۹درصد بیشتر از سال گذشته است.

وی ادامه داد: میزان بارش ها از ابتدای فرودین ماه تا ۱۷ فرودین ماه سالجاری ۲۷۱ میلیمتر است که در مقایسه با سال گذشته ۲۲ درصد کاهش و در مقایسه با متوسط بلند مدت و شرایط نرمال ۲۷ درصد افزایش داشته است.

رضا پور با بیان اینکه ۶۶ درصد حجم مخزن سد تهم پر است که این در سال گذشته ۵۲ درصد بود و هم اکنون دارای وضعیت مطلوبی است و به امید خدا مشکلی در تابستان نخواهیم داشت، افزود:  ۶۷ درصد حجم مخزن سد گلابر پر است در حالیکه در سال گذشته ۵۵ درصد بودو سد کینه ورس که بیشترین آورد را داشته و معادل حجم خود سد رهاسازی آب شده بود در حال حاضر پرشدگی ۸۷ درصد حجم مخزن را داراست.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای زنجان  همچنین در خصوص آزادسازی تصرفات حریم و بستر رودخانه ها به ۲۷ هکتار در سال ۹۶، ۱۲۵ هکتار در سال ۹۷ و ۸۷ هکتار در سال ۹۸،  گفت : امسال هم در برنامه آزاد سازی تصرفات حریم و بستر را برای  بالای ۱۰۰ کیلومتر در دستور کار خود داریم.

رضا پور  با اشاره به تخصیص اعتبار بحث ایجاد سیستم هشدار سیل، افزود: مکاتبه ای انجام شده است تا در هفت نقطه تعیین شده در رودخانه قزل اوزن که مطالعه و شناسایی شده، سیستم هشدار داشته باشیم تا در مواقع سیلاب به موقع اطلاع رسانی شود و جلوی خطرات گرفته شده و اقدامات هماهنگی و حفاظتی پایین دست انجام شود.

وی ادامه داد: از پنج هزار رشته مسیل و رودخانه که حدود دو هزار و ۶۵۵ کیلومتر برآورد می شود حدود هزار و 400 کیلومتر نیاز به انجام مطالعه تعیین حریم و بستر رودخانه بر اساس هفت برنامه فوق دارد که از این میزان ما ۸۱۵ کیلومتر را مطالعه و نتایج را به ارگانهای ذیربط از جمله اداره ثبت، شهرداری ها، بنیاد مسکن  و نهادهایی که این اطلاعات را لازم دارند ارائه کرده ایم.

 رضاپور گفت: ۵۸کیلومتر تاکنون در سیل خیزترین نقاط رودخانه ها ساماندهی شده است و ۳۷ کیلومتر مطالعه شده برای اجرای ساماندهی، نیازمند تامین اعتبار می باشد و ۱۰ کیلومتر هم در دست مطالعه داریم.

کد خبر: ۱۳٬۱۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha