۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۸
معافیت گازبها برای خانوارهای زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی تا ۳ پله
سرپرست امور هماهنگی شرکت ملی گاز خبر داد

معافیت گازبها برای خانوارهای زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی تا ۳ پله

سرپرست مدیریت امور هماهنگی گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: براساس تبصره قانونی، همه خانوارهای زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی تا سه پله مشمول معافیت هزینه گازبها به نرخ صفر می‌شوند.

به گزارش بازار به نقل از شرکت ملی گاز ایران، سیدجلال نورموسوی سرپرست مدیریت امور هماهنگی گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: براساس نامه‌ ارسالی به رؤسای سازمان بهزیستی و کمیته امداد در دو نوبت و درخواست برای لیست مشمولان، متأسفانه تاکنون ۶ استان، کمیته امداد به تعداد ۲۳ هزار خانوار زیر پوشش و بهزیستی نیز ۶ استان به تعداد ۱۵ هزار خانوار زیر پوشش، در مجموع ۳۶ هزار متقاضی را معرفی کرده‌اند.

وی ادامه داد: البته هر زمان که فهرست از طرف این دو سازمان اعلام شود، از ابتدای سال همه گازبهای سه پله نخست آنها مشمول معافیت می‌شود و چنانچه احیاناً از مقدار مصرف مورد نظر، به پله‌های چهارم و بالاتر عدول کنند، مشمول تعرفه‌های فقط پله ۴ و بالاتر خواهند بود.

سرپرست مدیریت امور هماهنگی گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با بیان این که بر اساس اقلیم‌بندی موجود و پنج اقلیمی که داریم؛ سه پله نخست اقلیم از نظر ما، مصارف عادی تلقی می‌شود، تصریح کرد: این سه پله بر اساس دستورعمل، برای مشمولان کمیته امداد و بهزیستی، مشمول معافیت خواهد بود.

نورموسوی یادآور شد: براساس همین دستورعمل، در اقلیم یک که سردترین اقلیم است، تا ۵۰۰ مترمکعب در ماه مصرف، مشمول معافیت می‌شود، این در حالی است که اقلیم دو، تا ۴۵۰ مترمکعب و اقلیم سه که به طور تقریبی مناطق سرد ما هستند، تا ۴۰۰ مترمکعب مشمول معافیت می‌شوند و اقلیم‌های ۴ و ۵ مناطق گرمسیری ما هستند که به‌طور معمول معافیت را کامل می‌گیرند.

کد خبر: ۱۳۱٬۳۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha