۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۹
 افزایش قیمت بازار سموم تقلبی را داغ کرد
یک فعال اقتصادی:

افزایش قیمت بازار سموم تقلبی را داغ کرد

گرگان- خواجه، قائم مقام مدیرعامل شرکت گل سم گفت: به علت افزایش بهای آفت کش‌ها، تقلب در عرضه سموم کشاورزی زیاد شده است.

محمود خواجه در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: به نظر می‌رسد در این زمینه می‌بایست مورد حمایت قضایی بیشتری قرار بگیریم.

وی ادامه داد: باید با افرادی که با زندگی و معیشت یک کشاورز و سلامت مردم بازی می‌کنند برخورد قاطع شده و قوانین بازدارنده شدیدتری برای اینگونه جرایم در نظر گرفته شود.

این فعال اقتصادی از عرضه سم و آفت کش‌های تقلبی به بازار انتقاد کرد و گفت: متاسفانه برخی سموم تقلبی را با برچسب و بسته بندی مشابه شرکت‌های معتبر به بازار عرضه می‌کنند.

قائم مقام مدیرعامل شرکت گل سم اضافه کرد: این موضوع علاوه بر لطمه به برند شرکت تولیدکننده، به کشاورزان و در نهایت به اقتصاد کشور آسیب وارد می‌کند.

خواجه خواستار خرید کشاورزان از فروشگاه‌های معتبر شد و گفت: متاسفانه در فضای مجازی خرید و فروش سم صورت می‌گیرد که طبق قوانین سازمان حفظ نباتات کشور تخلف بوده و بسیاری از آنها نیز تقلبی هستند.

وی خاطر نشان کرد: بهتر است کشاورزان سموم، بذر و کود شیمیایی را از نمایندگی‌های مجاز و فروشگاه‌های معتبر دریافت کنند.

قائم مقام مدیرعامل شرکت گل سم در توضیح علت تفاوت قیمت سموم، گفت: اینکه ماده اولیه سموم تولیدی از کدام کشور تهیه شده باشد بر روی قیمت محصول نهایی تاثیر گذار است.

وی اضافه کرد: شرکت‌های معتبری مانند گل سم با رعایت کامل دستورالعمل‌های سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده و تحت نظارت مستقیم انجمن تولیدکنندگان سموم دفع آفات نباتی تولیدات خود را قیمت گذاری می‌کنند.

خواجه در خاتمه یادآور شد: گمرک جمهوری اسلامی ایران برای عرضه کالا با بهترین کیفیت از محصولاتی که در فهرست سموم کم خطر یا پرخطر قرار می‌گیرد، عوارض متفاوتی را دریافت می‌کند.

کد خبر: ۱۳۱٬۳۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha