۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۶
۲ ویژگی متمایز نخستین صندوق در صندوق قابل معامله
در نشست خبری پذیره‌نویسی «صنم» مطرح شد

۲ ویژگی متمایز نخستین صندوق در صندوق قابل معامله

حق رای در مجمع و حق مشارکت در تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاران بالای یک درصد و تنوع و انعطاف در حد نصاب سرمایه‌گذاری، دو ویژگی منحصر به فرد صندوق در صندوق قابل معامله در بازار سرمایه است.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، عزت الله طیبی مدیرعامل سبدگردان کاریزما با بیان اینکه نهادهای مالی به دنبال توسعه بازار هستند، عنوان کرد: ۲ سال و ۶ ما پیش درخواست راه اندازی ابزار صندوق در صندوق صنم به سازمان بورس اوراق بهادار مطرح شد، امروز شاهد پذیره‌نویسی صندوق در صندوق صنم هستیم.

طیبی با بیان اینکه صنم اولین صندوق در صندوق قابل معامله در بازار سرمایه است گفت: از آنجا که تمامی صندوق‌های فعال در بازار سرمایه می‌توانند اهداف صنم باشند، سرمایه‌گذاران می‌توانند با حاشیه امن به جای انواع سرمایه‌گذاری‌ها در صنم سرمایه‌گذاری کنند.

مدیرعامل سبدگردان کاریزما در ادامه به تشریح ۲ ویژگی صندوق صنم پرداخته و عنوان کرد: ویژگی نخست حق رای در مجمع و حق مشارکت در تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاران بالای یک درصد و نماینده متولی صندوق برای سهامداران کمتر از یک درصد است.

او در تشریح تمایز بعدی صندوق صنم عنوان کرد: ویژگی دوم تنوع و انعطاف در حد نصاب صندوق صنم است. در دیگر صندوق‌ها معمولا حد نصاب سرمایه‌گذاری وجود دارد و حتی اگر مدیر صندوق چشم‌انداز خوبی را برای حوزه‌ای تشخیص ندهد باید حد نصاب سرمایه‌گذاری را رعایت کند. مثلا در صندوق‌های سهامی و درآمد ثابت باید همیشه ۷۰ درصد دارایی سهام یا Fix Income باشد.

مدیرعامل سبدگردان کاریزما همزمان با آغاز پذیره‌نویسی «صنم» گفت: حداقل پذیره‌نویسی ۵۰ میلیارد تومان، حداکثر آن ۵۰۰ میلیارد تومان و واحدهای صندوق نیز ۱۰۰۰ تومان هستند.

طیبی با ابراز امیدواری از بازگشایی نماد صندوق طی دو هفته آینده عنوان کرد: صنم سیزدهمین صندوقی است که از سوی سبدگردان کاریزما به سرمایه‌گذاران معرفی شده است. در دنیا نهادهای مالی به سمت تنوع‌بخشی ابزارهای مالی رفته‌اند و ما نیز مایل هستیم ابزار و محصولات جدیدی معرفی کنیم.

او در پایان گفت: هر چقدر ابزارهای سرمایه‌گذاری متنوع باشد سرمایه‌گذاری غیر مستقیم بیشتری صورت خواهد گرفت و معضلات اخیر بازار سرمایه کاهش خواهد یافت.

پذیره‌نویسی صندوق در صندوق صنم از امروز در فرابورس آغاز شده و تا ۵ روز کاری نیز ادامه خواهد داشت.

کد خبر: ۱۳۱٬۳۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha