۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵
ثبت قیمت تولید یا مصرف کننده در هیچ جای دنیا مرسوم نیست
یک فعال اقتصادی:

ثبت قیمت تولید یا مصرف کننده در هیچ جای دنیا مرسوم نیست

گرگان- کشیری، نماینده انجمن صنعت پخش گلستان ضمن انتقاد از اجرای طرح درج قیمت تولید بر کالا، گفت: درج قیمت تولید یا مصرف کننده در هیچ جای دنیا مرسوم نیست و باید به سمت کیفی شدن کالا برویم.

رحمت کشیری در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان این نکته که در دنیا فقط تاریخ تولید و انقضا بر کالا درج می شود، اظهار کرد: تمامی کمپانی ها در دنیا برای جلب نظر مشتری در جهت کیفی سازی کالا تلاش می کنند نه کاهش قیمت تمام شده محصول.

وی ادامه داد: کمپانی های خارجی با ارائه محصول باکیفیت در راستای برجسته سازی برند محصول و کسب اعتبار بیشتر تلاش می کنند و به این ترتیب حق انتخاب را به مصرف کننده می دهند.

این فعال اقتصادی با تاکید بر این نکته که نباید بر کالا قیمت تولید قرار بگیرد، افزود: هر واحد تولیدی باید بسته به کیفیت محصول، فروش انجام دهد؛ به عبارتی قیمت ضامن فروش محصول نیست.

وی یادآور شد: متاسفانه در حال حاضر این مغازه داران هستند که تصمیم می گیرند به مصرف کننده چه کالایی را عرضه کنند، اتفاقی که در هیچ جای دنیا رخ نمی دهد.

کشیری به تلاش تولیدکننده درافزایش کیفیت محصول تاکید کرد و گفت: گاهی بسیاری از واحدهای تولیدی بر اساس هرسه بسته کالا یک بسته از محصول را رایگان به فروشگاه ها عرضه می کنند؛ این طرح تشویقی برای جذب نظر فروشندگان است و شامل بهره وری مصرف کنندگان نمی شود.

به گفته وی، مصرف کننده بنا به قیمت درج شده بر کالا هزینه محصول را پرداخت می کند و از طرفی تولید کننده هم هزینه های خودش را دارد، در این میان فقط مغازه داران و فروشگاه ها هستند که از چنین طرح های تشویقی منتفع می شوند.

نماینده انجمن صنعت پخش گلستان اضافه کرد: فروشندگان در این شرایط حدود ۳۶ درصد حاشیه سود دارند این درحالی است که چنین طرح هایی نفعی برای تولیدکننده، شرکت پخش و مصرف کننده ندارد.

وی درج قیمت تولید را انتخابی بین بد و بدتر اعلام کرد و گفت: این طرح یک قدم به جلو است اگرچه اعتقاد دارم درج قیمت تولید انتخابی بین بد و بدتر است درحالیکه به جای درج قیمت باید تمرکز بر افزایش کیفیت کالا باشد.
 

کد خبر: ۱۳۱٬۳۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha