۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸
قیمت طراحی سایت با وردپرس(جدید ۲۰۲۲)

قیمت طراحی سایت با وردپرس(جدید ۲۰۲۲)

قیمت طراحی سایت با وردپرس موضوعی است که همیشه طراحان سایت و وردپرس کاران بر سر آن اختلاف داشتند چرا که هر شرکت یا پیمان کاری بر اساس شرایط و معیار های خاص خودش قیمت را مشخص میکند.

به گزارش بازار، قیمت طراحی سایت با وردپرس موضوعی است که همیشه طراحان سایت و وردپرس کاران بر سر آن اختلاف داشتند چرا که هر شرکت یا پیمان کاری بر اساس شرایط و معیار های خاص خودش قیمت را مشخص میکند. اما چگونه است که یک پروژه طراحی سایت توسط یک نفر مبلغ ۲ میلیون تومان قیمت داده میشود و شخصی دیگر برای همان پروژه ۱۰ میلیون تومان در نظر دارد با ادامه این مقاله همراه باشید تا عوامل اختلاف قیمت طراحی سایت با وردپرس را بررسی کنیم.

قیمت ساخت سایت با وردپرس

قیمت طراحی سایت با وردپرس بسته به عوامل مختلفی تعیین میشود و همجنین هیچ صنفی ندارد که تعرفه مشخصی را ارائه دهد چرا که هر وبسایتی بسته به قابلیت ها و امکاناتی که دارد قیمتش مشخص میشود اما نکته مهم که در رابطه با هزینه طراجی سایت وجود دارد این است که معمولا هزینه با توجه نوع وبسایت و عملکرد وبسایت مشخص و عوامل گرافیکی معمولا تاثیر کمتری بر هزینه طراحی سایت با وردپرس دارند.

فاکتور های کلی هزینه طراحی سایت

قیمت طراحی سایت با وردپرس در سال های گذشته تغییرات زیادی رتجربه کرده همانطور که بالاتر هم اشاره کردیم برای راه اندازی سایتی با قابلیت ها و کارایی بیشتر باید مبلغ زیادتری را نیز بپردازیم. اما معمولا هزینه های طراحی سایت با وردپرس نسب به سیستم های دیگر و مخصوصا کدنویسی اختصاصی بسیار پایین تر است چرا که وردپرس مثل یک سیستم عامل آماده عمل میکند و خیلی کار ها را از پیش ساخته و پرداخته کرده است با این وجود ممکن است در طراحی سایت با وردپرس کمی محدودیت داشته باشه باشید اما این اصلا به معنی ضعف وردپرس نیست.

طبق آمار تاکتون بالغ بر ۴۵۰ میلیون وبسایت در جهان از وردپرس استفاده میکنند چیزی حدود ۴۵% کل وبسایت های جهان وردپرسی هستند و این نشان از توسعه و رشد وردپرس در حوزه طراحی سایت است. اگر از تمام قابلیت های وردپرس استفاده کنید و همچنین کدنویسی وردپرس را نیز چاشنی کار کنید میتوانید یک وبسایت قدرتمند با کارایی بالا داشته باشید.

هزینه ساخت سایت در ایران

گل سرسبد طراحی سایت در ایران وردپرس است یعنی وقتی از طراحی سایت صحبت میکنیم یعنی وردپرس بخشی از ماجراست اما با توجه به فراگیر شدن وردپرس و افزایش تعداد متخصصین طراحی سایت با وردپرس، قیمت طراحی سایت هم به شدت رقابتی شده و این برای مشتری کاملا مطلوب است کمااینکه بعضی افراد با قیمت های بسیار ناچیز اقدام به طراحی وبسایت که عموما کیفیت خوبی هم ندارند میکنند اما با این حال کماکان هزینه طراحی یک وبسایت خوب بالاست. بنابراین اگر یک وبسایت قدرتمند با ویژگی های عالی میخواهید طبیعتا هزینه بیشتری هم باید پرداخت کنید بعنوان مثال هزینه طراحی سایت فروشگاهی با قالب فروشگاهی وردپرس نسبت به حوزه های دیگر بالا تر است چرا که به جزئیات بیشتری نیاز دارد.

اما باز هم توجه داشته باشید هر تیم یا شرکت طراحی سایتی که ادعای حرفه ای بودن میکند و تعرفه بالاتری هم دارد الزاما قابل اعتماد نیست. بارها مشاهده شده در آگهی های مختلف قیمت طراحی سایت با وردپرس را بسیار گزاف و خارج از عرف تغیین کرده اند اما با کمی تحقیق متوجه میشویم این فقط یک فریب تبلیغاتی میباشد. اما بطور کلی هزینه طراحی سایت عموما بر اساس موارد زیر مشخص میشود. :

  • هاست و دومین
  • خدمات و پشتیبانی وبسایت
  • تایم انجام طراحی سایت با وردپرس
  • و بقیه جزئیات مثل تعداد صفحات مورد نیاز و بخش های آن

توجه کنید مهم ترین موضوع در مورد قیمت نوع وبسایت است. بطور مثال قیمت طراحی سایت فروشگاهی، شرکتی، خبری، شخصی، سازمانی و... هر کدام تفاوت های زیادی بلحاظ ساختاری با هم دارند و این اولین نکته ای است که زمان سفارش طراحی سایت با وردپرس به آن توجه میشود.

پروژه طراحی سایت با وردپرس چگونه تعریف می‌شود؟

همانطور که بالاتر هم اشاره کردیم برای تعریف پروژه طراحی سایت با وردپرس اول باید نوع سایت مشخص شود سپس قیمت آن با توجه به دیگر عواملی که توضیح دادیم مشخص میشود. در ابتدا اطلاعات جمع آوری شود و مشخص شود که قرار است چه نوع وبسایتی با چه ویژگی هایی طراحی کنیم این وبسایت قرار است که نیازهایی را برطرف کند. این نیاز ها چگونه باید برطرف شود.

در مرحله دوم تیم طراحی سایت به فاز اجرایی میایند و اقدامات طراحی و راه اندازی سایت را انجام میدهند. این کار با توجه ماهیتی که دارد زمان نسبتا بیشتری نیاز دارد چراکه در مرحله قبلی همه چیز تئوری و براساس تجربه برنامه ریزی شده بود. در دنیای واقعی به ویژه زمانی که وبسایت جدید باشد چالش های بیشتری دارد.

قیمت طراحی سایت با وردپرس(جدید ۲۰۲۲)

با وجود این، چون وردپرس بسیار قدرتمند است بسیاری از مشکلاتی که زمان طراحی با کدنویسی وجود دارد در این روش به چشم نمی خورد. مرحله بعدی، ارزیابی است که شاید چندان مهم به نظر نرسد اما در قیمت طراحی سایت با وردپرس تاثیر زیادی دارد. علت این است که ساخت یک وب سایت پایان ماجرا نیست و باید تمام طراحی ارزیابی شود تا اگر مشکلی وجود داشت برطرف شود.

فاکتور های تاثیرگذار در هزینه طراحی سایت

اول باید تعیین کنید چه نوع وبسایتی میخواهید. دسته بندی انواع وبسایت ها متفاوت است بطور مثال وبسایت فروشگاهی، شرکتی، شخصی، آموزشی، خبری یا... بنابراین در مرحله اول باید نوع وبسایت مشخص شود چرا که امکانات هر کدام با دیگری متفاوت است و همچنین استراتژی متفاوتی هم برای طراحی نیاز دارد.

برند و اعتبار شرکت طراحی سایت

برند و اعتبار شرکت طراحی سایت یکی از اساسی ترین فاکتور های تاثیرگذار بر قیمت طراحی سایت است. تحقیقات نشان داده این موضوع برای کارفرما هم اهمیت زیادی دارد و افراد ترجیح میدهند هزینه بیشتری بدهند و کارشان به یک برند معروف بسپارند هرچند گاهی افراد بی نام و نشان تر کیفیت یکسان و حتی بالاتری دارند اما چون برند ضعیف تری دارند مشتری کمتری هم دارند.

ظاهر و گرافیک وبسایت

شکل و شمایل و گرافیک وبسایت نیز از دیگر عوامل تاثیرگذار در قیمت طراحی سایت با وردپرس میباشد البته با وجود وردپرس این مورد نسبت به دیگر موارد تاثیر گذاری کمتری دارد اما در هر صورت گاهی اوقات کارفرما یک طرح خاص و یونیک میخواهد که طراحی آن هزینه مضاعفی دارد.

خرید هاست یا فضای میزبانی

هاست یا فضای میزبانی برای بارگذاری اطلاعات وبسایت شماست که انواع مختلفی دارد شما میتوانید یک هاست اشتراکی ارزان قیمت تهیه کنید یا یک سرور مجازی اختصاصی خریداری کنید. هاست ۳ ماهه خریداری کنید یا چند ساله... همه این موارد روی قیمت نهایت وبسایت شما تاثیر گذار است اما پیشنهاد ما این است که در شروع کار یک هاست اشتراکی نسبتا ارزان تهیه کنید و به مرور زمان با رشد وبسایت هاست تان را نیز ارتقاء دهید

سایت یک زبان یا چند زبانه

بصورت پیشفرض هزینه وبسایت بر اساس یک زبانه تعیین میشود اما گاهی در وبسایت های بین المللی نیاز داریم یک زبان دیگر هم اضافه کنیم. دو زبانه یا چند زبان کردن وبسایت یکی دیگر از عواملی است که روی قیمت نهایی آن تاثیر میگذارد پیشنهاد میشود اگر نیاز مبرمی به این موضوع ندارید وبسایت را چند زبانه نکنید چرا که وبسایت چندزبانه مدیریت و کنترل بیشتری در بخش های مختلف میخواهد و این ممکن است هزینه های نگهداری وبسایت را نیز افزایش دهد

آموزش کار با بخش های مختلف وردپرس

مدیریت وبسایت وردپرسی نیاز به آموزش دارد. مخصوصا اگر وبسایت فروشگاهی دارید و برای طراحی سایت هم از قالب های آماده سنگین استفاده شده حتما نیاز به آموزش دارید. شرکت های طراحی سایت به شکل های مختلفی مثل آموزش ویدیویی، متنی، جلسه حضوری و... به مشتریان خود آموزش میدهند.

توجه کنید آموزش مدیریت وبسایت جزء وظایف شرکت طراحی سایت میباشد و این موضوعی است که حتما باید قبل از سفارش طراحی سایت در مورد آن صحبت کنید. توجه داشته باشید که هرچقدر آموزش بهتر و با کیفیت تری به شما داده شود در آینده کمتر به مشکل میخورید و همچنین برای موارد مختلف هم نیاز کمتری به شرکت طراحی سایت دارید.

قیمت طراحی سایت با وردپرس(جدید ۲۰۲۲)

آموزش وردپرس رایگان

اگر وبسایت وردپرسی دارید و برای توسعه و مدیریت آن نیاز به آموزش دارید پیشنهاد میکنم از آموزش وردپرس رایگان در سایت وبسافت۳ استفاده کنید که صفر تا صد وردپرس را بصورت ویدیویی و کاملا عملی و پروژه محور آموزش داده، آموزش وردپرس مقدماتی، پیشرفته، آموزش طراحی سایت بدون کدنویسی، آموزش طراحی قالب وردپرس و... دیگر مواردی است که در سایت وبسافت۳ به آدرس https://websoft۳.com ارائه میشود.

نتیجه گیری و کلام اخر

در این مقاله درباره قیمت طراحی سایت با وردپرس توضیح دادیم و مشخص کردیم چه عواملی بیشترین تاثیر را روی قیمت گذاری دارند. همچنین مراحل تعریف یک پروژه طراحی را به طور مفصل و دقیق بررسی کردیم تا دید بهتری نسبت به مراحل ساخت سایت داشته باشید.

کد خبر: ۱۳۱٬۲۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha