۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۸
همکاری دستگاه دیپلماسی با صنعت پتروشیمی برای جذب سرمایه
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی مطرح کرد

همکاری دستگاه دیپلماسی با صنعت پتروشیمی برای جذب سرمایه

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: همکاری دستگاه دیپلماسی کشور با بخش خصوصی ضمن فراهم‌ کردن زمینه‌های جذب سرمایه‌گذاری، تسهیل تکمیل زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی را به‌دنبال دارد.

به گزارش بازار به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، سید امید شهیدی‌نیا روز یکشنبه (سوم بهمن‌ماه) در بازدید مدیران کل و کارشناسان وزارت امور خارجه از منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی که با هدف آشنایی با دستاوردها و نیز کمک به رفع موانع صادرات و تسهیل روابط بین‌المللی صنعت پتروشیمی انجام شد، اظهار کرد: ظرفیت‌های مناسبی برای همکاری وزارت امور خارجه با صنعت پتروشیمی ایران وجود دارد و باید از این ظرفیت‌ها به بهترین شکل استفاده کرد.

وی افزود: ظرفیت تولید منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ۱۸.۵ میلیون تن به ارزش بیش از ۵.۵ میلیارد دلار است که این مقدار تولید روانه بازارهای داخلی و خارجی می‌شود و این نشان‌دهنده اهمیت این منطقه و وجود زمینه‌های مناسب برای جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید و رشد صادرات است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ادامه داد: وجود خوراک مناسب، برق، آب، راه‌های ارتباطی و اسکله‌های تخصصی برای صادرات از مزیت‌های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با ۲۸۵۰ هکتار وسعت است و هیچ منعی برای سرمایه‌گذاری‌های خارجی وجود ندارد و در چارچوب قوانین کشور آماده حمایت از سرمایه‌گذاران هستیم.

شهیدی‌نیا با بیان اینکه تاکنون ۱۹ میلیارد دلار در منطقه و یک میلیارد نیز در بخش زیرساخت‌ها سرمایه‌گذاری شده است، گفت: تسهیل سرمایه‌گذاری و مسائل بازرگانی می‌تواند به تکمیل زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی منجر شود.

وی افزود: رفع موانع صادرات و افزایش تعامل و همکاری دولت و بخش خصوصی با برگزاری چنین بازدیدها و دیدارهایی می‌تواند به کسب نتایج اثربخشی منجر شود و پیامد آن افزایش ظرفیت تولید در صنعت پتروشیمی و تأمین کامل نیازهای داخلی و رشد صادرات خواهد بود.

گفتنی است، میرمسعود حسینیان، دستیار وزیر امورخارجه و مدیرکل خاورمیانه و شمال آفریقا، سیدرسول موسوی مدیرکل آسیای جنوبی و پیمان سعادت دستیار وزیر و مدیرکل اروپای غربی وزارت امورخارجه، سعید کوزه‌چی، دستیار مدیرکل اقتصاد مقاومتی همراه با تعداد دیگری از رؤسا و کارشناسان این وزارت در سفری دو روزه از طرح‌ها و مجتمع‌های پتروشیمی مستقر در منطقه ماهشهر بازدید می‌کنند. این هیئت روز گذشته از پتروشیمی‌های کارون، بندرامام و شرکت فجر انرژی خلیج فارس بازدید کردند. مدیران شرکت ملی صنایع پتروشیمی و نیز انجمن صنفی کارفرمایی پتروشیمی این هیئت بلندپایه را همراهی می‌کنند.

کد خبر: ۱۳۱٬۲۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha