۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹
تسهیل فرایند رفع ممنوع از معامله
معاون عملیات شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اعلام کرد

تسهیل فرایند رفع ممنوع از معامله

معاون عملیات شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد: فرایند رفع ممنوع از معامله نوع S کد معاملاتی برای سهامداران با استفاده از بستر سجام تسهیل شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سمات، فریبا اخوان معاون عملیات شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در نامه ای به کلیه شرکت های کارگزاری بورس و فرابورس رسما اعلام کرد شیوه رفع ممنوع از معامله نوع S کد معاملاتی تغییر کرده است.

در نامه اخوان آمده است: در جهت رفاه و ارائه خدمت به سهامداران و در ادامه بهره برداری از سامانه جامع اطلاعات مشتریان «سجام» رفع ممنوع از معامله نوع S کد معاملاتی با ثبت نام و احراز هویت در سامانه مذکور به صورت مکانیزه و بدون حضور و ارسال درخواست اعمال می شود.

گفتنی است: سازمان بورس و اوراق بهادار سال ۹۱ در جهت حفاظت از دارایی راکد سهامداران با تصویب دستورالعملی اعلام کرد: تمام کدهای سهامدارانی که در طول مدت ۲ سال با ارزش دارایی بیشتر از ۵۰ میلیون تومان اقدام به فروش سهام نکرده باشند، ممنوع المعامله S می‌شوند و سهامدارانی که مشمول ممنوع المعامله s می‌شوند، اجازه فروش ندارند اما خرید برای این افراد بلامانع است.

کد خبر: ۱۳۱٬۲۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha