۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶
جزئیات محتوای بسته پیشنهادی دولت درباره حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی| مجلس مخالف ۱۰۰ درصدی یارانه نقدی
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه در گفتگو با بازار؛

جزئیات محتوای بسته پیشنهادی دولت درباره حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی| مجلس مخالف ۱۰۰ درصدی یارانه نقدی

زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ گفت: دولت در بسته حذف ارز ترجیحی تاکید داشته که در دو الی سه ماه اول اجرای این موضوع، قرار است یارانه نقدی به مردم بدهد.

رحیم زارع در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به محتوای بسته پیشنهادی دولت در زمینه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و سیاست های جبرانی در این بخش، بیان داشت: بسته دولت در زمینه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بسته ای موقت است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر زیر ساخت های بن کارت و کارت کالا از سوی دولت فراهم نشده است لذا دولت در این بسته تاکید داشته که در دو الی سه ماه اول اجرای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، یارانه نقدی ناشی از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را به مردم اختصاص خواهد داد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ تصریح کرد: حتما آن یارانه نقدی باید به بن کارت و یا کارت کالا تبدیل شود لذا ما برای حمایت از تولید به این سمت حرکت خواهیم کرد.

زارع بیان داشت: ما مخالف صد درصدی یارانه نقدی هستیم چون این مسئله هم پایه پولی را افزایش داده و نرخ تورم را بالا می برد. همچنین این امر می تواند باعث افزایش جریان نقدینگی در کشور شود.

این نماینده مجلس اظهارداشت: حتما یارانه نقدی نمی تواند اهداف معیشتی در این فرآیند را محقق کند، همچنین در این فرآیند ممکن است تولید مورد حمایت قرار نگیرد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ با بیان اینکه ارائه یارانه نقدی باعث افزایش قیمت تمام شده کالاها خواهد شد، بیان داشت: همچنین این امر می تواند قدرت رقابت تولید کنندگان داخلی را کاهش دهد.

وی تاکید کرد: ما هنوز درباره حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی تصمیم گیری نکرده ایم، البته درست است که اراده دولت بر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی است اما مجلس هنوز در این زمینه تصمیم گیری نکرده است.

زارع با بیان اینکه ما بر روی اختصاص یارانه ارزی دارو حساسیت داریم، بیان داشت: البته خود دولت هم در این بخش حساسیت لازم را دارد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: درباره منابع حاصل از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در بخش دارو واقعا مبلغ کمی دیده شده است این در حالی است که در سال جاری نزدیک به ۳.۲ دهم میلیارد دلار وزارت بهداشت در این بخش هزینه کرده است یعنی ما اگر بخواهیم با یورو ۳۰ هزار تومانی هم محاسبه ای در این بخش داشته باشیم، رقمی بالغ بر ۹۶ هزار میلیارد تومان در این بخش منابع نیاز داریم اما در حال حاضر ۴۰ هزار میلیارد تومان منابع در این بخش پیش بینی شده است. بنابراین این موارد از جمله سوالات و ابهامات ما در بحث حذف ارز ترجیحی است که باید به آن پاسخ داده شود.

کد خبر: ۱۳۱٬۲۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • سید مرتضی موسوی IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
      0 2
      به فکر خانواده های مددجویان بهزیستی و کمیته امداد بخصوص معلولین شدید و خیلی شدیدفاقددرامد باشید آنها توانایی کار کردن را ندارند بیشتر آنها فقط با یارانه امرار معاش می کنند این قدر به فکر بازنشستگان و فرهنگیان نباشید
      • IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
        0 1
        صددرصد موافقم
    • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
      1 0
      مردم مخالف برداشتن ارز ۴۲۰۰هستند