۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۵
توافق برای تامین مالی فاز جدید نیروگاه اتمی بوشهر
رئیس گروه دوستی ایران و روسیه خبر داد

توافق برای تامین مالی فاز جدید نیروگاه اتمی بوشهر

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه گفت : در سفر رئیس جمهور به روسیه توافقاتی برای توسعه میادین نفت و گاز، تامین مالی نیروگاه اتمی بوشهر و برنامه ریزی برای تبادل کالا به شکل تهاتر صورت گرفت.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، ابراهیم رضایی نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سفر رئیس جمهور به روسیه موضوعات اقتصادی متمرکز بود و منجر به توافقات خوبی شد همینطور در راستای خنثی سازی تحریم ها نیز گام های مهمی در این سفر برداشته شد.

وی افزود: توسعه میادین نفت و گاز، تامین مالی نیروگاه اتمی بوشهر و برنامه ریزی برای تبادل کالا به شکل تهاتر گفتگوهای خوبی صورت گرفت چرا که سطح مبادلات مالی دو کشور متناسب با ظرفیت و امکانات دوکشور رشد پیدا نکرده است و به هیچ وجه رضایت بخش نیست.

وی با بیان اینکه سطح مبادلات مالی دوکشور امروز حدود ۴میلیارد دلار است گفت:در این سفر برای رسیدن به سطح مبادلات مالی به حدود ۱۰ میلیارد دلار برنامه ریزی شد و توسعه حمل و نقل دوجانبه ریلی و دریایی نیز در دستور کار قرار گرفت همینطور حذف دلار از مناسبات مالی تجار و بازرگانان یکی دیگر از دستور کارهای این سفر بود که در راستای مقابله با سلطه دلار می تواند بسار موثر باشد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: سفر رئیس جمهور به روسیه می تواند آغازی باشد برای توسعه بسیاری از مذاکرات و مناسبات بعدی در سطوح مختلف و می توان از آن به عنوان یک سفر راهبردی یاد کرد.

وی تصریح کرد: در خصوص پرداخت بدهی هسته ای ایران به روسیه و واحد دو و سه نیروگاه بوشهر توافق خوبی برای تامین مالی شد همچنین در حوزه صادرات محصولات کشاورزی نیز توافق شد تا بتوانیم همکاری های خود را به صورت متقابل گسترش دهیم به نحوی که از آنجایی که عمده تولیدات ما در بخش سیفی جات و مرکبات است و روسیه نیز تولید کننده گندم است به شکل تهاتری نیاز های یکدیگر را برطرف کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ادامه داد:پیگیری عضویت دائم ایران در اتحادیه اوراسیا یکی دیگر از اولویت های این سفر بود، باتوجه به اینکه اوراسیا با حجم تبادلات مالی ۲۰۰میلیارد دلار در سال نقش مهمی در اقتصاد منطقه دارد می تواند برای ما مهم باشد و با توجه به اینکه توافق ما با اوراسیا سه ساله و موقت است عضویت دائم ما در آن می تواند به توسعه تجارت و تبادلات اقتصادی کشومان با کشورهای عضو منجر شود.

کد خبر: ۱۳۱٬۱۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha