۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴
یک ساختمان به چه بیمه هایی نیاز دارد؟

یک ساختمان به چه بیمه هایی نیاز دارد؟

بیمه ساختمان چه خسارت هایی را تحت پوشش قرار می دهد؟ در این خبر به بررسی تمام بیمه هایی که مورد نیاز ساختمان است می پردازیم.

به گزارش بازار، بیمه های مورد نیاز ساختمان(از تخریب تا ساخت ساختمان) بیمه ساختمان چه خسارت هایی را تحت پوشش قرار می دهد؟ در این خبر به بررسی تمام بیمه هایی که مورد نیاز ساختمان است می پردازیم.

یک ساختمان به چه بیمه هایی نیاز دارد؟

با توجه به افزایش روز افزون هزینه ساخت و نگهداری از ساختمان اهمیت وجود بیمه ساختمان جهت استفاده در مراحل مختلف ساخت تا نگهداری از ساختمان اهمیت ویژه ای پیدا کرده است. توصیه می شود در تمامی مراحل بیمه مورد نیاز مربوطه را از شرکت های بیمه ای معتبر تهیه نمایید.

بیمه های ساختمان را میتوان به دو دسته زمانی تقسیم کرد: بیمه های مورد نیاز ساختمان در حال ساخت و بیمه های مورد نیاز ساختمان پس از تکمیل ساخت ساختمان

در ابتدا به بررسی بیمه هایی که از قبل از تکمیل ساخت ساختمان به آن نیاز داریم را می پردازیم:

بیمه مسئولیت ناشی از اجرای عملیات ساختمانی:

بیمه مسئولیت ناشی از اجرای عملیات ساختمانی بین مردم به عناوینی مثل بیمه عملیات ساختمانی، بیمه همسایگان، بیمه عابرین و بیمه تخریب ساختمان بیمه پلاس نیز شناخته می شود.

در بیمه مسئولیت ناشی از اجرای عملیات ساختمانی یا همان بیمه تخریب ساختمان، مسئولیت بیمه گذار یا همان صاحب و یا صاحبان ساختمان در قبال اتفاقاتی که می تواند منشا آن از ساختمان باشد پوشش داده می شود. از این اتفاقات می توانیم به تخریب ساختمان های مجاور در زمان گودبرداری اشاره کنیم که می تواند باعث فوت همسایگان و همچنین خسارت مالی به همسایگان مجاور شود.

از دیگر اتفاقات می توانیم به خسارات وارده جانی به افراد عابر از زیر ساختمان اشاره کنیم. این خسارت می تواند به ماشین های عبوری ویا پارک شده در جلوی ساختمان نیز وارد شود.

حتی افرادی ممکن است به محیط کارگاهی وارد شوند که این افراد غیر از عوامل اجرایی و کارگران می باشند مثل افرادی که مصالح را به داخل ساختمان می آورند یا افرادی که جهت خرید یا اجاره ساختمان وارد محوطه ساختمانی شده اند و یا فردی که برای دیدار دوستش که کارگر ساختمان است به داخل ساختمان آمده است و وظیفه جبران خسارات وارده به این افراد نیز به عهده مالک ساختمان می باشد.

خسارات جانی و مالی وارده به تمامی افراد اشاره شده تحت پوشش یبمه مسئولیت عملیات ساختمانی می باشند.

بیمه مسئولیت کارفرما در قبال کارگران:

بیمه مسئولیت کارفرما یکی از بیمه های اصلی برای ساخت یک ساختمان است. در این بیمه نامه مسئولیت صاحب و یا صاحبان ساختمان در قبال کارگران شاغل در ساختمان تامین می شود به این معنی که اگر در ساختمان برای کارگران اتفاقی بیفتد شرکت بیمه خسارت این کارگران را پرداخت می نماید. این خسارت ها می تواند شامل هزینه بیمارستانی و پزشکی و نقص عضو و یا فوت کارگران باشد.

یک ساختمان به چه بیمه هایی نیاز دارد؟

بیمه آتش سوزی ساختمان در حال ساخت:

یک ساختمان در هنگام ساخت علاوه بر بیمه های مسئولیت، به بیمه آتش سوزی، بیمه سرقت، بیمه سیل و بیمه زلزله نیز نیاز دارد. مصالح ساختمان ساز محترم که در این ساختمان در حال کار می باشد ارزش بالایی دارد که در صورت بروز حادثه جبران هزینه های این مصالح عمدتا غیر قابل جبران است.

در ادامه بیمه هایی که پس از ساخته شدن ساختمان مورد نیاز می باشد را بررسی خواهیم کرد

بیمه آسانسور:

بیمه آسانسور یکی از شناخته شده ترین بیمه های موجود در ساختمان است. در یک ساختمان یکی از دستگاه های تاسیساتی که وجود آن بسیار ضروری می باشد آسانسور می باشد. یک آسانسور به رفاه افراد حاضر در یک ساختمان کمک می کند اما بروز اتفاق در آسانسور می تواند خسارت های جبران ناپذیری را ایجاد کند. خود دستگاه آسانسور در بیمه آتش سوزی ساختمان تحت پوشش بیمه قرار می گیرد. خسارت های بیمه مسئولیت می تواند شامل هزینه های پزشکی و فوت و نقص عضو باشد. اگر مدیر ساختمان بیمه مسئولیت مدیر ساختمان را خریداری کرده باشد دیگر نیازی به خرید بیمه مسئولیت آسانسور نمی باشد و این مورد هم یکی دیگر از مزایای بیمه مسئولیت مدیر ساختمان می باشد.

یک ساختمان به چه بیمه هایی نیاز دارد؟

بیمه آتش سوزی ساختمان :

بیمه آتش سوزی ساختمان یکی از بیمه های بسیار مهم یک ساختمان می باشد. بر اساس ماده ۱۴ قانون تملک آپارتمانها مدیر ساختمان باید کل ساختمان را به عنوان یک بنای واحد تحت پوشش بیمه آتش سوزی در بیاورد و در غیر اینصورت مدیر و یا هیات مدیره ساختمان باید خسارت وارده را جبران نمایند. به همین دلیل بیمه آتش سوزی ساختمان یکی از بیمه های بسیار مهم ساختمان می باشد و خرید این بیمه نامه بسیار توصیه می شود.

بیمه سرقت:

بیمه سرقت را جدی بگیرید! سرقت یکی از شایع ترین خسارت هایی هست که می تواند به یک ساختمان وارد شود. سرقت از یک خانه می تواند اثرات روحی بدی برای افراد آن خانه ایجاد کند. در کنار آسیب های روحی که غیر قابل جبران هستند خسارت های مالی که اتفاق می افتد قابل جبران هستند. در یک خانه وسایل زیادی مانند تلویزیون، فرش، وسایل آشپزخانه و بسیاری از وسایل دیگر در معرض سرقت هستند و با توجه به سطح ایمنی خانه شما خرید این بیمه توصیه می شود.

بیمه سیل:

بیمه سیل یکی از بیمه های بسیار مهم در بیمه آتش سوزی می باشد چرا که یکی از خطرات بسیار مهم از بلایای طبیعی در کشور ما سیل می باشد. وجود سیلاب های متعدد در جاهای مختلف کشور باعث وجود خطر سیل برای جمعیت انبوهی از افراد می شود. در سالهای اخیر در کشور سیل های ویرانگری رخ داده است، پس می توانیم به این موضوع پی ببریم که سیل محدود به منطقه ای خاص از کشور نیست و حتما سعی کنید همین امروز از یکی از شرکت های بیمه، بیمه سیل تهیه نمایید.

بیمه زلزله:

بیمه زلزله یکی از پراهمیت ترین بیمه های مورد نیاز یک ساختمان است. زلزله مخرب ترین بلای طبیعی می باشد که در سالهای گذشته در بیشتر نقاط کشور رخ داده است و از طرفی کشور ما کشور زلزله خیزی می باشد. حق بیمه بیمه زلزله حق بیمه اندکی می باشد و توصیه می شود در کنار پوشش زلزله پوشش سیل را نیز برای واحد مسکونی خود تهیه نمایید. جبران خسارت های مالی بعد از حادثه تا حدودی می تواند درد های روحی را که بر اثر زلزله رخ داده است جبران نماید.

بیمه مسئولیت مدیر ساختمان:

بیمه مسئولیت مدیر ساختمان یکی از حیاتی ترین بیمه ها برای مدیر و هیئت مدیره ساختمان می باشد زیرا ممکن است در یک ساختمان اتفاقات زیادی بیفتد که از کنترل افراد خارج باشد. ممکن است مدیر ساختمان یک فرد را برای تمیزکاری ساختمان مامور به انجام این کار کرده باشد و این فرد در حین نظافت ساختمان از پله ها سقوط کند و فوت کند و یا فرد دیگری برای سرویس آسانسور به ساختمان آمده باشد و در حین انجام کارش ناگهان آسانسور به کار می افتد و باعث شکستگی استخوان های دست و پای فرد شود و یا فرد همراه با آسانسور سقوط کند و فوت نماید. (اگر عزیزان شما این مسئولیت را به عهده دارند حتما آن ها را از این موضوع مطلع نمایید.)

این اتفاقات تنها منحصر به خسارات جانی نمی شود و می تواند خسارت های مالی را نیز شامل شود. به عنوان مثال خودرویی در زیر ساختمان پارک شده است و یا در حال عبور می باشد و یکی از سنگ های ساختمان بر اثر وزش باد و همچنین عمر بالای ساختمان از جای خود کنده می شود و بر روی این خودروی بنز سقوط می کند و خسارت بالایی را به بار می آورد.

تمامی این خسارات جانی و مالی وارد شده و مثال هایی از این دست می تواند در یک ساختمان اتفاق بیفتد و اتفاقات ناخوشایندی را به بار بیاورد. در اینجا مسئول جبران خسارت چه شخصی است؟ در پاسخ باید بگوییم مدیر و هیات مدیره ساختمان مسئول جبران خسارت خواهند بود. (اگر عزیزان شما این مسئولیت را به عهده دارند حتما آن ها را از این موضوع مطلع نمایید)

می توانیم بگوییم نداشتن بیمه آتش سوزی و بیمه مسئولیت برای ساختمان از رانندگی با یک خودوری بدون بیمه خطرناک تر است!!

حتما در اولین فرصت برای ساختمان و یا واحد خود بیمه آتش سوزی جامع خریداری کنید زیرا جبران خسارت با توجه با قیمت بالای مصالح و همچنین پرداخت یک یا چند دیه غیر قابل جبران می باشد.

خرید آنلاین بیمه:

سایت خرید اینترنتی بیمه پلاس در کنار سایت های دیگری مانند lloyds.com, allianz.com, generali.com مسئولیت صدور اینترنتی بیمه را به عهده دارد و سعی شده در این حوزه تمام نیاز های شما عزیزان را برطرف نماید. جهت خرید اینترنتی بیمه می توانید به سادگی عبارت "بیمه پلاس" را در گوگل سرچ کرده و همچنین می توانید از طریق راه های ارتباطی زیر از کارشناسان متخصص بیمه پلاس مشاوره رایگان دریافت و بیمه خود را به صورت کاملا غیرحضوری و و با شرایط قسطی صدور نمایید.

اطلاعات تماس:

۰۲۱۸۶۰۲۴۶۴۲

۰۹۱۰۳۰۲۰۱۶۲

منبع: www.bimepluss.ir

کد خبر: ۱۳۱٬۱۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمد فرهادی IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
      10 0
      بیمه تخریب ساختمان به نظرم از بیمه بدنه مهم تره،تجربه داشتم که میگم
    • هادی سینایی IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
      7 0
      به نظرم بیمه آسانسور از همشون مهم تره