۲۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸
نرخ تورم و میزان هزینه خانوارها در ایلام بالاتر از میانگین کشوری است
استاندار ایلام:

نرخ تورم و میزان هزینه خانوارها در ایلام بالاتر از میانگین کشوری است

ایلام - استاندار ایلام با اشاره به اینکه این استان دارای ظرفیت های غنی است، گفت: نرخ تورم و میزان هزینه خانوارها در ایلام بالاتر از میانگین کشوری است.

به گزارش بازار، قاسم سلیمانی دشتکی ظهر چهارشنبه در دیدار با حسین صمصامی قائم مقام کمیته امداد در محل استانداری ایلام اظهار کرد:در ایلام یک پارادوکس عجیب وجود دارد در عین اینکه یک ششم جمعیت استان تحت پوشش نهادهای حمایتی است اما از طرفی نرخ تورم و میزان هزینه خانوارها بالاتر از میانگین کشوری است در صورتی که منابع غنی خدادادی فراوانی در استان نیز وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در ۸ سال جنگ تحمیلی عملا کار اقتصادی در ایلام ممکن نبود، اضافه کرد: در دوران جنگ تحمیلی حداقل زیرساخت های استان نیز از بین رفت با این حال مردم در این دوران سخت با رشادت و فداکاری رتبه اول ایثارگری در کشور را کسب کردند.

استاندار ایلام ادامه داد: به رغم اینکه نظام و دولت های مختلف خدمات ارزشمندی در استان انجام داده اند اما به خاطر عمق محرومیت و عدم توسعه یافتگی در استان، فقر در ایلام زیاد است.

سلیمانی دشتکی با تاکید بر اینکه دولت در سه سال اخیر کمک های فراوانی به اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه انجام داده است، افزود: در این سالها علاوه بر ایجاد تسهیلات ویژه اشتغالزایی، میزان مستمری خانواده های مددجو سه برابر شده است.  

وی در راستای رفع مشکل مددجویان گفت: کمیته امداد بایست با مسکن و راه و شهرسازی تفاهم نامه های قوی برای رفع مشکل مسکن مددجویان ببندد چراکه یکی از مشکلات عمده این اقشار ضعیف بحث مسکن آنان است.

کد خبر: ۱۳٬۱۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha