۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶
طرح الزام بخش‌ خصوصی در به کارگیری نیرو از طریق ادارات تعاون بررسی می شود
با رأی نمایندگان؛

طرح الزام بخش‌ خصوصی در به کارگیری نیرو از طریق ادارات تعاون بررسی می شود

نمایندگان مجلس با بررسی دو فوریتی طرح الزام بخش‌های خصوصی در به کارگیری نیرو از طریق ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی مخالفت کرده از این رو این طرح به صورت عادی بررسی می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه ۳ بهمن‌ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به تقاضای دو فوریت طرح الزام بخش‌های خصوصی در به کارگیری نیرو از طریق ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ۵۹ رأی موافق، ۱۲۳ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۶ نماینده حاضر در جلسه با دو فوریت آن مخالفت کرده، از این رو این طرح به صورت عادی رسیدگی می‌شود.

محمدرضا صباغیان بافقی به عنوان طراح این طرح با استناد به بند (۲) اصل (۴۳) قانون اساسی درباره تأمین شرایط کار، بند (۹) اصل (۳) درباره رفع تبعیض در همه زمینه‌ها و اصل ۲۸ درباره موظف بودن دولت به ایجاد شرایط مساوی جهت احراز مشاغل گفت: برخی دستگاه‌ها برای به کارگیری نیرو آزمون می‌گیرند که این خوب است اما برخی شرکت‌های خصوصی به خصوص خصولتی‌ها هرگونه بخواهند استخدام می‌کنند.

نماینده مردم مهریز و بافق و بهاباد و خاتم و ابرکوه در مجلس در ادامه تصریح کرد: در صورت تصویب این طرح کسانی که قصد اشتغال در بخش خصوصی و خصولتی را دارند، به اداره کار معرفی شده در آنجا ثبت‌نام می کنند و شرکت‌ها نیز بعد از استعلام از این اداره‌ها به کارگیری نیرو خواهند داشت.

وی افزود: در حال حاضر برخی افراد بیش از ۵ سال است که دنبال شغل هستند اما برخی دیگر از خدمت نیامده به علت پارتی بازی‌ها به سرعت به کارگیری می‌شوند لذا ثبت‌ نام در اداره کار باعث می‌شود نوبت و شرایط شغلی و تخصص رعایت شده و از این طریق نظارت بیشتر شود.

کد خبر: ۱۳۱٬۰۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
      0 0
      چه طرح مسخره ای؟ به اونها چه ربطی داره شرکتهای خصوصی کی رو استخدام می کنند. اتفاقا اونها چون از جیب خودشون دارند خرج می کنند دنبال بهترین افراد هستند.