۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۷
سازمان منطقه آزاد اروند فرودگاه بین‌المللی آبادان را تملک کند
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

سازمان منطقه آزاد اروند فرودگاه بین‌المللی آبادان را تملک کند

آبادان- مویدراد، یک فعال گردشگری گفت: تملک فرودگاه بین‌المللی آبادان توسط سازمان منطقه آزاد اروند یکی از مطالبات فعالان گردشگری است.

جبار موید راد در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار اینکه یکی از مبانی رشد اقتصادی و گردشگری منطقه آزاد اروند فرودگاه بین‌المللی آبادان است، ادامه داد: یکی از راه‌های مواصلاتی منطقه آزاد اروند که همواره برای مردم، فعالان اقتصادی و گردشگری اهمیت زیادی دارد، راه هوایی بوده تا جایی که در تاریخ بیست ‌و سوم مهر سال ۱۳۹۳ یک شرکت هواپیمایی خارجی به نام «ایرعربیا» فعالیت‌های خود را در فرودگاه بین‌المللی آبادان آغاز کرد و متاسفانه در مردادماه ۹۷ پروازهای خود را از این فرودگاه لغو کرد.

این فعال گردشگری توضیح داد: لغو کردن این پرواز اقتصادی به یک مسیر پُر تردد، آغازگر ریشه‌یابی بخشی از مشکلات عدم حضور ایرلاین‌های خارجی و همچنین نبود پرواز به سایر مسیرهای خارجی شد؛ این مشکلات تنها به سال‌های گذشته باز نمی‌گشت و در واقع ضرورت تغییرات عمرانی در فرودگاه بین‌المللی آبادان را آشکار کرد.

مویدراد با اشاره به طرح توسعه‌ای بین‌المللی فرودگاه آبادان عنوان کرد: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ بزرگترین سالن فرودگاهی جنوب غرب ایران در آبادان افتتاح و مقرر شده بود با افتتاح ترمینال جدید فرودگاه بین‌المللی آبادان، ظرفیت پذیرش مسافر این فرودگاه ۸۰۰ هزار نفر در سال افزایش یابد ولی آیا به معنای واقعی تحقق یافت؟

وی تصریح کرد: با اقدامات عمرانی و هزینه کرد بسیار بالا در فرودگاه بین‌المللی آبادان مقرر شده بود امکان برقراری همزمان چهار پرواز در این فرودگاه فراهم شود ولی اکنون شاهد آن هستیم که پرواز بیس(شب خواب) فرودگاه بین‌المللی آبادان نیز لغو شده است!

این فعال گردشگری با تاکید بر اینکه مدیر فعلی فرودگاه بین‌المللی آبادان باید عملکرد خود را به مردم ارائه کند، گفت: نتیجه هزینه‌های تخصیص داده شده به فرودگاه بین‌المللی آبادان باید برای مردم مشهود باشد.

مویدراد توجه به مطالبات فعالان گردشگری را مهم دانست و تاکید کرد: تملک فرودگاه بین‌المللی آبادان توسط سازمان منطقه آزاد اروند یکی از مطالبات فعالان بومی گردشگری است و انتظار می‌رود تا قبل از پایان سال جاری رایزنی‌های لازم در این خصوص انجام شود.

این فعال گردشگری افزود: نگاه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند به حوزه گردشگری کاملا تخصصی است و انتظار می‌رود در خصوص تملک فرودگاه بین‌المللی آبادان اقدامات لازم را انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: به طور حتم تملک فرودگاه بین‌المللی آبادان توسط سازمان منطقه آزاد اروند توسعه را به دنبال دارد؛ برقراری پروازهای خارجی در مسیرهایی غیر از کویت مانند آبادان-وان، آبادان-دبی، آبادان-استانبول، برقراری پرواز بیس، ارتقای کارگو، افزایش پروازهای داخلی و ارتقای سطح خدمات‌رسانی برخی برنامه‌های توسعه‌ای است.

کد خبر: ۱۳۱٬۰۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha