۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱
قیمت بیت کوین در مرز ۳۵ هزار دلار قرار گرفت| احتمال سقوط به ۳۲ هزار دلار تا ۱۰ روز دیگر
تحلیل روزانه بازار رمز ارزها؛

قیمت بیت کوین در مرز ۳۵ هزار دلار قرار گرفت| احتمال سقوط به ۳۲ هزار دلار تا ۱۰ روز دیگر

در روز یک شنبه سوم بهمن ماه سال ۱۴۰۰ قیمت بیت کوین در بازار جهانی کاهش یافت و ارزش دوج کوین حدود ۸ درصد نسبت به روز قبل از آن کمتر شد.

بازار؛ گروه بین الملل: بازار رمز ارزها در این روزها روند کاهشی را تجربه می کند. روندی که به دلیل افزایش ریسک سرمایه گذاری در این بازار ایجاد شده است و ریشه در سیاستهایی دارد که دولتها درنظر دارند برای مدیریت این بازار اجرا کنند.

طبق گزارش منتشر شده در وب سایت کوین دسک در روز سوم بهمن ماه سال ۱۴۰۰ قیمت هر بیت کوین در بازار جهانی به مرز ۳۵ هزار و ۲۳۲ دلار رسید. امار نشان می دهد ارزش بیت کوین نسبت به بالاترین قیمت ثبت شده برای بیت کوین که رقمی برابر با ۶۹ هزار دلار بود حدود ۴۰ درصد کاهش پیدا کرد و نسبت به هفته قبل با کاهش ۱۰ درصدی همراه بود.

آمارها نشان می دهد در این روز قیمت هر اتریوم در بازار جهانی با تجربه کاهش ۵.۲ درصدی نسبت به روز قبل از آن به مرز ۲ هزار و ۴۰۰ دلار رسید و هر رمز ارز XRP با قیمت ۵۹ سنت مبادله شد. میزان افت ارزش این رمز ارز طی بیست و چهار ساعت گذشته بالغ بر ۷ درصد بود.

وب سایت کوین دسک قیمت هر دوج کوین را برابر با ۱۳ سنت اعلام و تاکید کرد ظرف یک روز قبل ارزش این رمز ارز محبوب در دنیا حدود ۸ درصد کاهش پیدا کرده است. ارزش سرمایه موجود در بازار رمز ارزها ظرف سه ماه اخیر بالغ بر ۳۵ درصد تنزل یافته است و دلیل این افت ارزش بالا هم سهم بالای بیت کوین در سرمایه موجود در بازار است. میزان تقاضا برای سرمایه گذاری در این بازار بالغ بر ۷ درصد تنزل یافته است و پیش بینی ها از تداوم این روند در ماه جاری و نیمه اول ماه بعد حکایت دارد.

افت قیمت رمز ارزها در شرایطی اتفاق افتاده که همه گیری کرونا با سویه اومیکرون بازارهای دیگر را نیز تحت تاثیر قرار داده است. فارکس دیلی نوشت ارزش شاخص اس اند پی ۵۰۰ از بالاترین قیمت ان ۷ درصد و ارزش شاخص نزدک ۱۰۰ حدود ۱۰ درصد کمتر است در حالیکه ارزش بیت کوین نسبت به اوج قیمت ان ۴۰ درصد کاهش یافته است. این تفاوت نشان می دهد ریسک در بازار رمز ارزها بسیار بالاتر از بازارهای دیگر است و سرمایه گذاری در آن می تواند خطر از دست دادن سرمایه را به همراه داشته باشد.

با وجود اینکه ارزش رمز ارزها در این بازه زمانی با سرعت زیادی کاهش پید کرده است ولی برخی از تحلیل گران به بازار خوش بین هستند و انتظار دارند ارزش بیت کوین در هفته آتی در مرز ۴۰ هزار دلار قرار بگیرد ولی دیدگاه غالب این است که روند کاهشی تا انتهای ماه اول امسال ادامه خواهد داشت و در انتهای ژانویه قیمت هر بیت کوین در مرز ۳۲ هزار دلار و قیمت هر اتریوم در مرز ۲ هزار دلار قرار می گیرد.

کوین دسک در این گزارش تاکید کرده است سرمایه گذاری در بازار رمز ارزها در شرایط فعلی با ریسک بالایی روبرو است و احتمال افت ارزش بیت کوین بیش از احتمال افزایش قیمت ان است. در این شرایط سرمایه گذاران باید با در نظر گرفتن گزینه های سرمایه گذاری وارد این بازار شوند.

کد خبر: ۱۳۰٬۹۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha