۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۱
کریدور سبز صادرات بین ایران و روسیه ایجاد می‌شود| لزوم ورود هلدینگ‌ها و کنسیرسیوم‌ها به صادرات
عضو کمیسیون امنیت ملی مطرح کرد

کریدور سبز صادرات بین ایران و روسیه ایجاد می‌شود| لزوم ورود هلدینگ‌ها و کنسیرسیوم‌ها به صادرات

بوشهر- نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کریدور سبز صادرات بین ایران و روسیه ایجاد می‌شود، خواستار ورود هلدینگ‌ها و کنسرسیوم‌ها به صادرات بین ایران و روسیه شد.

ابراهیم رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار در تشریح بخش‌هایی از سفر رئیس جمهور به روسیه اظهار داشت: سفر به روسیه و توافقات انجام شده موجبات نگرانی صهیونیست‌ها و غربگرایان شده و این به معنای موفقیت‌آمیز بودن این سفر است.

وی با بیان اینکه این سفر در حوزه تجارت و بازرگانی و صادرات نتایج خوبی در بر داشته افزود: صادرکننده خرد نمی‌تواند بتنهایی کار صادرات را انجام دهد و باید هلدینگ‌ها و یا کنسرسیوم‌ها ورود کنند و با رایزنی صورت گرفته به آینده خوشبین هستیم.

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: باید کریدور سبز صادرات در روسیه ایجاد شود تا صادرکننده معطل نشود و بتواند بدون مشکل نسبت به صادرات کالا اقدام کند.

رضایی بیان کرد: این کریدور در قالب اتحادیه اقتصادی اوراسیا می‌تواند شکل بگیرد و پیوستن دائم ایران به این اتحادیه پیگیری شده و بزودی محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه مبادلات اوراسیا ۲۰۰ میلیارد دلار است گفت: باید بخش عظیمی از این مبادلات به ایران تخصیص یابد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ارتباط با ذهنیت منفی نسبت به روسیه نیز ابراز داشت: ما با شوروی کمونیسم و یا روسیه تزاری، مواجه نیستیم بلکه با روسیه پوتین مواجهیم و ایران فعلی، ایران پهلوی و ایران قاجار نیست و مستقل و با قدرت مذاکره و مبادله می‌کنیم.

رضایی افزود: اکنون حتی دشمنان نیز اذعان دارند که معادلات منطقه بدون ایران بسته نمی‌شود و این نشانه اقتدار ایران اسلامی است.

وی در ارتباط با برخی نظرات در ارتباط با پیشینه روسیه در ایران نیز گفت: بسیاری از نظرات غیر فنی و غیر کارشناسی است و البته برخی نیز از این ارتباط خشمگین هستند که حسابشان جداست.

رضایی تاکید کرد: ما با همکاری روسیه، داعش را شکست دادیم و دشمن نیز همزمان هر دو کشور ایران و روسیه را تحریم کرده که این تبادل تجاری و سیاسی ارزش زیادی دارد.

وی اظهار کرد: این سفر در کمال احترام متقابل صورت گرفت و توافقات ارزشمند سیاسی و اقتصادی برای کشور در بر داشت و با توجه به اهداف مشترک دو کشور، خوش بین به آینده هستیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در موضوعاتی مثل قفقاز و افغانستان و ...، دیدگاه و موضع ایران و روسیه مشترک است و غرب و صهیونیسم از این ارتباط بسیار خشمگین هستند.

رضایی بیان کرد: این سفر در حوزه اقتصادی و صادرات بسیار مهم بود و قطعا در آینده بر معیشت مردم نیز تاثیرگذار است و به فضل خدا شاهد رشد مبادلات تجاری دو کشور باشیم که برای تولیدکنندگان داخلی و صادرکنندگان بسیار ارزشمند است.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه افزود: بویژه کشاورزان و تولیدکنندگان محصولاتی از جمله خرما و گوجه فرنگی، سود خوبی خواهند داشت و روسیه به عنوان مقصد صادرات این محصولات خواهد بود.

کد خبر: ۱۳۰٬۹۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha