۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۷
افت شدید سود دهی بانک صادرات ایران
بانکی که از محل کارمزدها درآمد کسب کرد!

افت شدید سود دهی بانک صادرات ایران

صورت های مالی بانک صادرات نشان می دهد که این بانک در ۹ ماهه سالجاری، سود خالص ۱۷۴ میلیارد تومانی را کسب کرده که این رقم در سال گذشته بیش از ۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بوده است.

به گزارش بازار، طبق گزارش های منتشره از سامانه کدال، بانک صادرات ایران در ۹ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته، از کسب سود آنچنانی برخوردار نشده است، طوری که سود خالص این بانک در دوره منتهی به ۱۳۹۹/۰۹/۳۰، ۴۷ هزار ۶۰۵ میلیارد و ۳۳۷ ریال بوده است اما این رقم در دوره منتهی به ۱۴۰۰/۰۹/۳۰، با افت شدید به یک هزار و ۷۴۳ میلیارد و ۹۱۵ میلیون ریال رسیده است.

طبق گزارش های موجود بانک صادرات ایران که جز بانک های سرشناس بورسی کشور به شمار می رود نتوانسته است طی ۹ ماهه سالجاری سودآوری چندانی برای سهامداران و مشتریان خود را رقم زند و با کاهش سودآوری ۹۶ درصدی نسبت به سودآوری سال گذشته روبه روشده است

کاهش ۹۶ درصدی سود دهی بانک صادرات در ۹ ماهه سال جاری نسبت به سال گذشته
با این وجود بانک صادرات ایران که جز بانک های سرشناس بورسی کشور به شمار می رود نتوانسته است طی ۹ ماهه سالجاری سودآوری چندانی را برای سهامداران و مشتریان خود رقم زند و با کاهش سودآوری ۹۶ درصدی به نسبت سودآوری سال گذشته روبه روشده است.

همچنین این بانک طی ۹ ماهه سال یعنی تا آخر آذرماه توانسته است در بخش سرمایه گذاری های خود طی دوره منتهی به ۱۴۰۰/۰۹/۳۰، ۲۵ هزار و ۵۰۷ میلیارد و ۹۵۷ میلیون ریال سود را در این بخش ثبت کند که این رقم در تاریخ ۱۳۹۹/۰۹/۳۰، ۶۸ هزار و ۴۷ میلیارد و ۹۱۵ میلیارد ریال بوده است. با این وجود در بخش سرمایه گذاری نیز بانک صادرات ایران، نتوانسته است همچون سال گذشته درخشش خاصی داشته باشد و طی ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۲ درصد کاهش خالص سود سرمایه گذاری را داشته است.

علاوه بر این بررسی ها از سامانه کدال نشان می دهد که میزان جمع درآمدهای عملیاتی بانک صادرات، طی دوره منتهی به ۱۴۰۰/۰۹/۳۰، ۱۰۸ هزارو ۷۸۶ میلیارد و ۳۳۱ میلیون ریال است که این رقم در تاریخ ۱۳۹۹/۰۹/۳۰، ۱۱۳ هزار و ۳۶۳ میلیارد و ۲۹۵ میلیون ریال بوده است. این موضوع نیز نشان از کاهش جمع درآمدهای عملیاتی بانک طی این مدت را نشان می دهد. همچنین مالیات بردرآمد بانک صادرات ایران در دوره منتهی به تاریخ ۱۴۰۰/۰۹/۳۰، ۵ هزار ۶۵۳ میلیارد و ۵۸۹ میلیون ریال بوده است که این رقم در تاریخ ۱۳۹۹/۰۹/۳۰، ۱۳ هزار و ۲۳۱ میلیارد و ۷۲۱ میلیون ریال بوده است.

بانک صادرات طی ۹ ماه سالجاری، حدود ۲۸ هزار میلیارد تومان درآمد از محل پرداخت تسهیلات کسب کرده که این رقم ۳۴ درصد بیش از مدت مشابه سال گذشته بوده است، همچنین بیش از ۲۳ هزار ۵۰۰ میلیارد تومان نیز بابت سود سپرده ها پرداخت کرده است که ۴۰ درصد بیش از مدت مشابه سال گذشته را نشان می دهد

رشد درآمد بانک صادرات از محل پرداخت تسهیلات
از طرفی نیز این بانک طی ۹ ماه سالجاری، حدود ۲۸ هزارمیلیارد تومان درآمد از محل پرداخت تسهیلات کسب کرده که این رقم ۳۴ درصد بیش از مدت مشابه سال گذشته بوده است. همچنین بیش از ۲۳ هزار ۵۰۰ میلیارد تومان نیز بابت سود سپرده ها پرداخت کرده است که ۴۰ درصد بیش از مدت مشابه سال گذشته را نشان می دهد.

همچنین موجودی نقد بانک صادرات در دوره منهی به ۱۴۰۰/۰۹/۳۰، به عدد ۲۹۱ هزار و ۴۷۴ میلیارد و ۷۶۶ میلیون ریال رسیده است که این رقم در تاریخ ۱۳۹۹/۰۹/۳۰، ۲۲۱ هزار و ۵۳۷ میلیارد و ۶۲۹ میلیون ریال بوده است.

مطابق گزارش های منتشر شده از سامانه کدال، بانک صادرات در ۹ ماهه سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در کسب درآمد از محل کارمزدها توانسته است عملکرد مطلوبی داشته باشد، چرا که خالص درآمد کارمزدها در این مدت ۹ ماه ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان کسب کرده است که نسبت به مدت مشابه آن ۵۲ درصد رشد را نشان می دهد.

همچنین بانک صادرات طی ۹ ماهه سالجاری از محل معاملات ارزی، نیز ۲۷۶ میلیارد تومان درآمد کسب کرده است درحالی که طی مدت مشابه سال قبل از این محل ۲ هزار ۳۰۰ میلیارد تومان زیان شناسایی کرده بود.

کد خبر: ۱۳۰٬۹۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha