۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۶
صادرات ۷۵ قلم محصول کشاورزی از همدان در سال جاری
معاون جهادکشاورزی همدان عنوان کرد:

صادرات ۷۵ قلم محصول کشاورزی از همدان در سال جاری

همدان - معاون توسعه بازرگانی و صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی همدان از صادرات ۷۵ قلم محصولات کشاورزی در ۹ ماهه امسال خبر داد و گفت: این میزان صادرات از نظر وزنی ۱۱ درصد رشد دارد.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی جهاد کشاوری همدان؛ حسین فضلی ظهر با بیان اینکه در ۹ ماه امسال ۲۵۲ هزار و ۶۵۸ تن محصول کشاورزی به ارزش ریالی پنج هزار ۷۱۱ میلیارد تومان صادر شده است، اظهار کرد: ۷۵ قلم محصولات کشاورزی استان به سایر کشورها صادر شده که از نظر وزنی نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارای ۱۱ درصد و از نظر ارزش ریالی ۲۸.۶ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه محصولات کشاورزی استان به کشورهایی چون ازبکستان، ارمنستان، عراق، ترکیه، کشورهای حوزه‌خلیج فارس، روسیه، پاکستان و اوکراین صادر می‌شود، افزود: عسل، سیب زمینی، صیفی‌جات، انواع پوست، محصولات گلخانه‌ای، فرآورده‌های لبنی و ترشیجات از جمله محصولات صادراتی بوده است.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان به دیگر محصولات صادر شده تأکید کرد و گفت: خشکبار، مغز گردو و گردو، گیاهان دارویی، گوسفند و گوساله زنده و انواع میوه‌های درختی چون هلو و شلیل و کشمش به کشورهای مقصد صادر می‌شود.

وی در ادامه یادآور شد: از ۷۵ قلم کل صادراتی استان ۲۸ قلم به وزن ۱۵ هزار و ۶۷۰ تن از گمرک استان و مابقی به وزن ۲۵۲ هزارو ۶۵۷ تن از سایر گمرکات کشور به کشورهای هدف صادر شده است.

فضلی ارزش دلاری ۱۵ قلم محصولات کشاورزی صادر شده از گمرک استان را ۱۹ میلیون دلار و سایر گمرکات را ۲۵۹ میلیون دلار دانست و خاطرنشان کرد: سال گذشته در استان ۲۴۸ هزار ۹۱۴ تن به ارزش دلاری ۲۵۵ میلیون دلار و در ۹ ماهه امسال ۲۷۶ هزار و ۳۲۵ تن به ارزش دلاری ۲۶۸ میلیون دلار صادرات انجام شده است.

کد خبر: ۱۳۰٬۹۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha