۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۱
پردرآمدها، پرمصرف‌ترین مشترکان گاز
مشاور مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران عنوان کرد

پردرآمدها، پرمصرف‌ترین مشترکان گاز

مشاور مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: براساس پژوهش‌های انجام شده پرمصرف‌ترین مشترکان گاز در میان دهک‌های بالای درآمدی قرار دارند.

به گزارش بازار، حسینعلی محمدحسینی مشاور مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان این مطلب افزود: بین مصرف بالای گاز و دهک‌های درآمدی ارتباط مستقیمی وجود دارد و بالاترین پله‌های مصرفی متعلق به دهک‌های پردرآمد است.

وی گفت: هم اکنون به طور میانگین روزانه ۶۵۰ تا ۶۶۰ میلیون مترمکعب گاز در بخش خانگی و تجاری مصرف می‌شود که حجم بالایی از گاز تولیدی کشور را به خود اختصاص داده است وازاین میزان بخش زیادی رادهک‌های بالای جامعه و اقشار پردرآمد مصرف می‌کنند.

محمدحسینی با بیان این که برای محاسبه میزان انحراف مصرف هر خانوار در استان‌های مختلف نسبت به سرانه مصرف مجاز در همان استان محاسبات دقیقی انجام شده است افزود: در این محاسبه دو مولفه سرانه خانوار و سرانه مجاز اقلیمی را به دست آوردیم تا بتوان میزان انحراف مصرف هر استان از سرانه مصرف مجاز را معین کرد.

وی گفت: برای تعیین سرانه مصرف خانوار، میزان مصرف بخش خانگی در هر استان را بر تعداد کل خانوارهای آن استان تقسیم کردیم و برای محاسبه سرانه مجاز اقلیمی در هر استان، میانگین وزنی توزیع خانوارها در اقلیم‌های مختلف را مبنا قراردادیم.

مشاور مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان این که معیار مصرف مجاز میزان مصرفی است که در اقلیم‌های مختلف در سه پله اول مصرفی قرار می‌گیرد افزود: پس از این محاسبه استان‌های مختلف را به صورت رنگبندی مشخص کردیم.

وی با بیان اینکه رنگ بندی انجام شده، رفتار مصرف کننده را در بخش خانگی نسبت به حد مجاز مصرف نشان می‌دهد، گفت: در این رنگ بندی رنگ سبز به معنای مطابقت با الگوی مصرف است که استان‌های جنوبی در این رنگ قرار می‌گیرند.

محمدحسینی افزود: بر همین اساس هر چه رنگ استان‌ها از زرد به سمت قهوه‌ای تیره پیش برود میزان انحراف نسبی از میزان الگوی مصرف مجاز بیشتر می‌شود.

وی گفت: بدین ترتیب رنگ زرد ازصفر تا ۵ درصد، رنگ نارنجی ۵ تا ۲۰ درصد، رنگ قرمز ۲۰ تا ۵۰ درصد، رنگ قهوه‌ای کم رنگ ۵۰ تا ۷۵ درصد و رنگ قهوه‌ای تیره از ۷۵ درصد به بالا، انحراف از میزان مصرف مجاز را نشان می‌دهد.

کد خبر: ۱۳۰٬۹۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha