۲۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳
عملیاتی کردن اینستکس نیازمند شعار نیست، باید اقدام عملی انجام شود
سخنگوی هیات رئیسه مجلس:

عملیاتی کردن اینستکس نیازمند شعار نیست، باید اقدام عملی انجام شود

سخنگوی هیات رئیسه مجلس اعتقاد دارد اگر اروپایی ها برای تحقق تعهداتشان قدمی بردارند به فال نیک می گیریم اما آنها همواره فقط شعار سر داده اند.

به گزارش بازار اسدالله عباسی، با اشاره به اولین تراکنش مالی میان ایران و اروپا در چارچوب اینستکس به ارزش تقریبی ۵۰۰ هزار یورو، گفت: اگر اروپایی ها برای تحقق تعهداتشان قدمی بردارند به فال نیک می گیریم زیرا انتظار می رود کشورهای اروپایی در شرایط بحرانی اقدامات بشردوستانه انجام دهند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: باید اذعان کرد کمترین انتظار از اروپایی ها، برداشتن گام های اساسی برای برطرف کردن تحریم ها و محدودیت های یکجانبه ایالات متحده علیه کشورمان است.

وی با تاکید بر اینکه اروپایی ها تاکنون فقط شعار سر داده اند، ادامه داد: بنابراین می توان گفت که تاکنون حسن نیتی از این کشورها ندیده ایم و امیدی هم به آنها نیست.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بهره گیری از ظرفیت کانال مالی مستقل بین اروپا و ایران مشمول زمان شده و به نظر می رسد امیدها از این بستر مالی قطع شود اما اگر اروپایی ها عزم جدی داشته باشند می توانند به بخشی از تعهداتشان نسبت به برجام در این بستر مالی عمل کنند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، چندی پیش وزیر خارجه آلمان فرانسه، آلمان و انگلیس نخستین عملیات مالی با ایران بر اساس اینستکس را تأیید کردند.

وزارت خارجه آلمان طی بیانیه‌ای گفته است که هدف اینستکس ایجاد یک راه حل بادوام برای تجارت مشروع بین ایران و اتحادیه اروپا در راستای تلاشهای برای حفظ برجام است.

کد خبر: ۱۳٬۰۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha