۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۳
خدمات‌رسانی بیش از ۷ هزار نیروی عملیاتی برق به مناطق بحرانی
مدیرکل مهندسی شبکه برق شرکت توانیر عنوان کرد

خدمات‌رسانی بیش از ۷ هزار نیروی عملیاتی برق به مناطق بحرانی

مدیرکل مهندسی شبکه برق شرکت توانیر گفت: در حال حاضر بیش از ۱۳۰۰ اکیپ عملیاتی، شامل افزون بر ۷ هزار نفر از پرسنل به طور مستقیم در حال خدمات‌رسانی هستند.

به گزارش بازار به نقل از توانیر، مسعود صادقی افزود: هم اکنون برق حدود ۸۰۰ مشترک در مناطق کوهستانی و سخت‌گذر ثلاث باباجانی و جوانرود قطع است و دسترسی به شبکه‌های برق روستاهای این منطقه به دلیل بسته بودن و یخ زدگی راه مواصلاتی، امکان پذیر نیست.

صادقی با بیان این که در کرمان نیز در تنها یک روستا در منطقه ریگان به دلیل آب بردگی پل، امکان دسترسی اکیپ‌های عملیاتی شرکت توزیع برق کرمان امکان پذیر نیست، یادآور شد: هم اکنون نیروهای عملیاتی توزیع برق سیستان و بلوچستان از منطقه‌ای دیگر که برای آن‌ها راه دسترسی وجود دارد، برای بازسازی شبکه تک روستای باقی مانده در آن منطقه حرکت کرده‌اند.

وی افزود: به دلیل بارش سنگین برف و سیلاب دربرخی مناطق مختلف کشور، خسارت‌های سنگینی به شبکه برق وارد شده است که در اولین فرصت ممکن باید نسبت به بهسازی، اصلاح و مرمت شبکه اقدام شود.

مدیرکل مهندسی و راهبری شبکه برق شرکت توانیرهمچنین با اشاره به این که ناوگان خودرویی و لجستیکی برق مناسب شرایط برفی و سیلابی در مناطق مختلف کشور نیست، گفت: به طور معمول در ماه‌های سرد و یا ابتدایی سال در بیشتر مناطق جنوب شرق و جنوبی کشور با سیلاب و در مناطق غرب کشور با بارش سنگین برف مواجه هستیم.

صادقی با بیان این که ناوگان خودرویی اکیپ‌های عملیاتی باید براساس شرایط روز و نیازهای کنونی تامین شود؛ خواستار صدور مجوزهایی برای شرکت‌های برق جهت خرید و استفاده از ناوگانی خودرویی بروز شد.

وی تاکید کرد: بروز بودن ناوگان خودرویی می‌تواند در خدمات‌رسانی به هموطنان در جوی نامساعد، تاثیرگذار باشد.

کد خبر: ۱۳۰٬۸۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha