۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۱
شرکتهای چینی به توسعه پایدار ترکیه کمک می کنند|افزایش حضور در آنکارا؛ توسعه طرح کمربند_جاده
بازار گزارش می‌دهد؛

شرکتهای چینی به توسعه پایدار ترکیه کمک می کنند|افزایش حضور در آنکارا؛ توسعه طرح کمربند_جاده

تعداد فزاینده ای از شرکتهای چینی با همکاری برد_برد در ترکیه در زمینه های انرژی، ساخت و ساز و حمل و نقل فعالیت می کنند به طوری که سرمایه گذاری با همکاری دو کشور افزایش قابل توجهی داشته است.

بازار؛ گروه بین الملل: تعداد فزاینده ای از شرکت های چینی در سال های اخیر با همکاری برد_برد در ترکیه در زمینه های انرژی، ساخت و ساز و حمل و نقل فعالیت می کنند.

بر اساس گزارش شرکت سرمایه گذاری دولتی برق پکن در ترکیه در ماه دسامبر، شرکت های چینی به توسعه پایدار ترکیه کمک کرده اند در حالیکه در حال انجام پروژه های محلی فتوولتائیک، نیروگاه های برق آبی، تاسیسات ذخیره سازی گاز طبیعی و ساخت راه آهن در این کشور هستند.

زو بین رئیس هیئت مدیره شرکت برق دولتی چین در طول انتشار این گزارش گفت که این شرکت ها بر اساس طرح یک کمربند_ یک جاده چین حضور خود را در ترکیه افزایش داده اند. شرکت برق دولتی چین، یکی از پنج تولیدکننده بزرگ برق در این کشور، متعهد شده است که سرمایه گذاری در انرژی پاک خود را در ترکیه افزایش دهد. اولین سرمایه گذاری انرژی خورشیدی این شرکت در ترکیه، پروژه فتوولتائیک آدیامان، بر فراز کوهی که زمانی بایر و نامسکون بود، ساخته شد.

به گفته این شرکت، این پروژه از زمان اتصال آن به شبکه در دسامبر ۲۰۱۷، برابر با ۷۱.۶ گیگاوات ساعت برق پاک تولید کرده است. نیروگاه حرارتی هونوتلو، همچنین قراردادی برای ساخت پروژه نیروگاه شرکت برق دولتی چین در ترکیه، اولین نیروگاه حرارتی این کشور بدون دودکش، منعقد کرده است.

با توجه به اینکه این پروژه به حفاظت از محیط زیست پیشرفته و تکنیک‌ های تولید برق فوق بحرانی مجهز شده است، انتظار می‌رود پس از اتمام، ظرفیت ۱.۳۲ گیگاوات داشته باشد که شامل ساخت نیروگاه و بنادری است که به طور خاص برای حمل و نقل زغال سنگ طراحی شده‌اند. همچنین، پیش بینی می شود که پس از شروع عملیات کامل، سالانه ۹ میلیارد کیلووات ساعت برق تولید کند که حدود سه درصد از کل عرضه برق در سراسر ترکیه را تشکیل می دهد.

این شرکت ظرفیت نصب شده خود را برای پروژه های خارج از کشور تا پایان نوامبر به ۶.۶۵ گیگاوات رسانده که ۷۳ درصد انرژی پاک را تشکیل می دهد در حالی که آن میزان که در حال ساخت بوده، معادل ۲.۴۱ گیگاوات ثبت شده است. بر همین اساس، انتظار می رود ظرفیت تولید برق در خارج از کشور تا سال ۲۰۲۱ از شش گیگاوات فراتر رود.

تعداد فزاینده‌ای از شرکت‌ های چینی در سال‌های اخیر از فناوری خود در ترکیه استفاده کرده‌اند تا با فناوری‌های پیشرفته برای ایجاد پروژه‌های سازگار با محیط زیست در ترکیه، روندی سبز برای آینده ایجاد کنند

تعداد فزاینده‌ای از شرکت‌ های چینی در سال‌های اخیر از فناوری خود در ترکیه استفاده کرده‌اند تا با فناوری‌های پیشرفته برای ایجاد پروژه‌های سازگار با محیط زیست در ترکیه، روندی سبز برای آینده ایجاد کنند.

ساخت نیروگاه حرارتی هونوتلو در استان آدانا در جنوب ترکیه در ۲۲ سپتامبر ۲۰۱۹ آغاز شد. این نیروگاه، بزرگترین پروژه چین با سرمایه گذاری مستقیم در ترکیه با سرمایه گذاری کل ۱.۷ میلیارد دلار است. وانگ یوندان رئیس سابق شرکت برق شانگهای اعلام کرده که هدف از این پروژه، ساخت یک نیروگاه پاک، قابل اعتماد و کارآمد است که انتظار می رود به تقویت اقتصاد ترکیه، افزایش اشتغال و ترویج تولید برق پایدار کمک کند.

شرکت مهندسی تیانچن چین به ترکیه کمک کرده است تا یک مخزن گاز یک میلیارد متر مکعبی را در زیر دریاچه توز ترکیه بسازد و شرکت خط لوله دولتی آن شرکت نفت خط لوله (BOTAS) است. ترکیه به دلیل وابستگی کنونی خود به روسیه، آذربایجان و ایران برای گاز طبیعی، مشتاق ساخت مخزن گاز است.

با افزایش روزانه تقاضای گاز ترکیه، این پروژه برای تضمین مدیریت سالم گاز طبیعی مورد نیاز است.

شرکت های چینی نه تنها مبادلات خود را با مؤسسات محلی ترکیه برای رسیدگی به مشکلات عملی و ایجاد محیطی بهتر تقویت کرده اند، بلکه مبادلاتی فراتر از استانداردهای فعلی نیز ایجاد کرده اند

شرکت ساخت و ساز برق چین که به عنوان یک شرکت پیشرو در صنعت برق آبی چین نیز شناخته می شود، ردپای خود را در ترکیه گسترش داده است. این کشور ۹ پروژه در دست ساخت دارد که شامل پنج ایستگاه برق آبی و چهار پروژه برق حرارتی با قرارداد تجمعی به ارزش سه میلیارد دلار است.

شرکت مهندسی شیمی ملی چین، یکی از اولین دسته از شرکت های چینی در ترکیه، اعلام کرد که در چندین پروژه بزرگ شیمیایی در این کشور از جمله ساخت یک مرکز ذخیره سازی گاز زیرزمینی که ارزش قراردادی آن تا ۲۰ میلیارد دلار است، سرمایه گذاری کرده است.

به موازات پیشرفت ترکیه در تمام سطوح اقتصادی و سرمایه گذاری، به ویژه در ۱۰ سال گذشته، سرمایه گذاری چین در ترکیه افزایش چشمگیری داشته است

تحلیلگران می گویند که شرکت های چینی نه تنها مبادلات خود را با مؤسسات محلی ترکیه برای رسیدگی به مشکلات عملی و ایجاد محیطی بهتر تقویت کرده اند، بلکه مبادلاتی فراتر از استانداردهای فعلی نیز ایجاد کرده اند.

دونگ گوانپنگ، استاد دانشگاه ارتباطات چین گفت: پروژه انرژی خورشیدی SMART ترکیه و پروژه نیروگاه هونوتلو در حال انجام تنظیمات سریع برای افزایش نسبت انرژی های جدید مانند نیروی باد و هیدروژن در جهت کمک به ایجاد یک واحد تولید کم کربن هستند.

دونگ افزود: به موازات پیشرفت ترکیه در تمام سطوح اقتصادی و سرمایه گذاری، به ویژه در ۱۰ سال گذشته، سرمایه گذاری چین در ترکیه افزایش چشمگیری داشته است که با همکاری چشمگیر در سطح دولتی بین پکن و آنکارا در زمینه تجارت، گردشگری، صنعت و سرمایه گذاری در بخش حمل و نقل همراه شده است.

کد خبر: ۱۳۰٬۸۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha