۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱
راه اندازی مرکز تحقیقات کیوی | اطلس سرمایه‌گذاری تهیه شد
استاندار گیلان:

راه اندازی مرکز تحقیقات کیوی | اطلس سرمایه‌گذاری تهیه شد

رشت- استاندار گیلان از راه اندازی مرکز تحقیقات کیوی در غرب استان خبر داد و گفت: این استان قطب تولید کیوی به شمار می‌رود.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، اسدالله عباسی با ابراز گلایه نسبت به تکثر پروژه‌های نیمه تمام در گیلان ازجمله در حوزه‌های راه و سدسازی گفت: پروژه‌های زیادی مانند راه‌آهن رشت-کاسپین، آزادراه رشت-قزوین‌ و سدهای متعددی وجود دارد که باید به تکمیل آنها توجه شود.

وی با تاکید بر لزوم توجه به احیای کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی در شهرها و شهرک‌های صنعتی تصریح کرد: برخی از کارخانه‌های گیلان به علت عدم بهره مندی از تسهیلات و نبود تجهیزات، در حال تعطیلی بودند که با پیگیری‌های صورت گرفته از تعطیلی این واحدها ممانعت شد.

استاندار گیلان کشاورزی را یکی از شغل‌های اساسی مردم این استان دانست و بیان داشت: در بخش کشاورزی نا امیدی هایی وجود داشت ولی با برگزاری جلسات متعدد در استان و پیگیری هایی که با وزیر جهادکشاورزی داشتیم، بخشی از آنها برطرف شده است.

وی همچنین از راه‌اندازی مرکز تحقیقات کیوی در غرب گیلان خبر داد و افزود: در گیلان محصولات کشاورزی متنوعی تولید می‌شود و در همین راستا مرکز تحقیقات کیوی در گیلان راه‌اندازی خواهد شد.

عباسی با تاکید بر اینکه باید ارتباط میان مسئولان و مردم بیش از بیش تقویت شود، افزود: رئیس جمهوری، مرد میدان جهاد و خدمت است و نسبت به ارتباط مستمر با مردم و شناسایی از نزدیک مشکلات، اهتمام دارد و ما نیز متاثر از این الگوی رفتاری، باید ارتباط با مردم را تقویت کنیم و حضوری مستمر بین اقشار مختلف جامعه داشته باشیم.

وی به بازدید خود از شماری از واحدها در بخش‌های اقتصادی، کشاورزی و صنعتی اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین موانع موجود در کشور و گیلان مربوط به بخش مدیریت، تسهیلات و نقدینگی، تجهیزات، بوروکراسی زائد اداری، عدم صلاحیت پیمانکاران و ضعف نظارت است که باید این موانع با فوریت، برطرف شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه سامانه اطلس سرمایه گذاری در گیلان به بهترین نحو در حال اجراست، تصریح کرد: سامانه اطلس سرمایه گذاری و پنجره واحد کسب و کار، در گیلان به عنوان اولین استان راه اندازی شده و اکنون ۵۲ مجوز بی نام در این سامانه ثبت‌ شده است.

وی با اشاره به نقش بانک‌ها در رفع مشکلات پروژه‌های عمرانی در گیلان افزود: در بخش ارائه تسهیلات، بانک‌ها موظفند منابع بانکی را به این پروژه‌ها اختصاص دهند.

کد خبر: ۱۳۰٬۸۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha