۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵
احتمال سقوط بیت کوین تا ۳۰ هزار دلار| نهنگ ها در کمین سودهای کلان از بازار
«بازار» از علل نوسان قیمت ارزهای دیجیتال گزارش می دهد؛

احتمال سقوط بیت کوین تا ۳۰ هزار دلار| نهنگ ها در کمین سودهای کلان از بازار

پیش بینی کارشناسان از آینده قیمت بیت کوین آن است که اگر این ارز دیجیتال طی چند روز آینده افزایشی نشود، قیمت آن همچنان نزولی خواهد بود و احتمال سقوط آن تا ۳۰ هزار دلار و حتی کمتر نیز دور از ذهن نیست.

بازار؛ گروه بانک و بیمه: بیت کوین حدود ۲ ماه است که با نوسان قیمت همراه شده است. نوسانی که دلایل مختلف و متعددی دارد و سرمایه گذاران این بازار مجازی را با آینده ای نامعلوم روبه رو کرده است، چرا که تصمیم گیرندگان نهایی برای تحول این بازار مجازی چون نهنگ های سرمایه گذاری، صاحبان شرکت های بزرگ و گردانندگان صندوق های سرمایه گذاری باهدف بقای بازار و کسب سودهای کلان از محل معاملات، هر از چندگاهی با حمایت یا عدم حمایت از بازار، شل کن سفت کن قیمت بیت کوین، همچنین سیاست اصلاح بازار، نحوه روند تولید رمز ارز، نرخ این ارز دیجیتال را دگرگون می کنند.

اینکه اکنون چند روزی است بیت کوین پس از افت ارزش آن به ۴۲ هزار دلار همچنان بر مدار نزول قرار گرفته است، به عقیده کارشناسان چنین روندی ناشی از دلایلی چون قطع میزان فعالیت تولید رمز ارز در قزاقستان که درصد قابل توجهی از تولید رمز ارز در این کشور حاصل می شود در کنار افزایش میزان نرخ بهره آمریکاست

سرنوشت نامعلوم قیمت بیت کوین
البته برخی سیاست گذاری های کلان اقتصادی توسط کشورهایی چون آمریکا و چین در خصوص چگونگی تعیین نرخ بهره بانکی، فروش اوراق قرضه و ... نیز بر نوسان قیمت این بازار مهم که هم اکنون سرمایه گذاران زیادی را از اقصی نقاط جهان به خود جلب کرده تاثیر گذار است.

اینکه اکنون چند روزی است بیت کوین پس از افت ارزش آن به ۴۲ هزار دلار همچنان بر مدار نزول قرار گرفته است، به عقیده کارشناسان چنین روندی ناشی از دلایلی چون قطع میزان فعالیت تولید رمز ارز در قزاقستان که درصد قابل توجهی از تولید رمز ارز در این کشور حاصل می شود در کنار افزایش میزان نرخ بهره آمریکاست. چنین عواملی در کنار توجه سرمایه گذاران به ریزش قیمت بیش از آن بیت کوین برای خرید قابل توجه پس از سیر نزولی چند باره آن است و معلوم نیست که سرنوشت نرخ این نوع رمز ارز تا روزها، هفته های و حتی ماههای آینده چگونه رقم خورد.

برخلاف آنچه که خیلی ها منتظر بودند با رسیدن قیمت بیت کوین به کف قیمت ۴۰ هزار دلار، بازار خرید این نوع رمز ارز با خرید انبوه توسط سرمایه گذاران، فعال و بیت کوین برای جهش قیمت آماده می شد، اما با خریداران آنچنانی مواجه نشد، بنابراین سقوط قیمت آن دوباره کلید خورد و اکنون معلوم نیست سرنوشت قیمت چنین ارز دیجیتالی در آینده چگونه رقم خورد

عدم واکنش خریداران بیت کوین در محدوده قیمت ۴۲ هزار دلار باعث افت قیمت این نوع رمز ارز شد
امیر بیات، عضو انجمن بلاکچین کشور در گفتگو با «بازار» درباره علل سقوط بیت کوین و ورود آن به کانال ۳۰ هزار دلار گفت: به نظر می رسد این بازار حمایت لازم را در محدوده ۴۰ هزار دلاری به خود ندید و چون کاهش قیمت آن از ۴۲ به ۴۰ هزار دلار با واکنش بازار همراه نشد، سیر نزولی قیمت را در پیش گرفت.

وی با بیان اینکه برخلاف آنچه که خیلی ها منتظر بودن با رسیدن بیت کوین به کف قیمت ۴۰ هزار دلار، بازار خرید این نوع رمز ارز با خرید انبوه توسط سرمایه گذاران، فعال و بیت کوین برای جهش قیمت آماده می شد، اظهارداشت: از آنجایی که ارزش بیت کوین پس از رسیدن به قیمت ۴۰ هزار دلار، با خریداران آنچنانی مواجه نشد، بنابراین سقوط قیمت آن دوباره کلید خورد و اکنون معلوم نیست سرنوشت قیمت چنین ارز دیجیتالی در آینده چگونه رقم خورد.

عضو انجمن بلاکچین تصریح کرد: صاحبان قدرت و ثروت، شرکت های معتبر جهانی و سرمایه گذاران بزرگ این بازار گسترده مجازی وقتی دیدند بیت کوین در بازار قدم به قدم در حال عقب نشینی قیمت است، بنابراین از خرید آن صرف نظر کردند تا این نوع ارز دیجیتال با حرکت در مسیر نزول و رسیدن به اعداد پایین تر زمینه خرید را برای آنها فراهم کند چرا که با درایت متوجه چنین موضوعی شدند که قیمت بیت کوین در محدوده ۴۰ هزار دلارخریدار آنچنانی نداشت.

افت قیمت بیت کوین تا ۳۰ هزار دلار در روزهای پیش رو دور از انتظار نیست زیرا سرمایه گذاران برای رسیدن قیمت این نوع رمز ارز برنامه دارند تا پس از افت شدید قیمت، اقدام به خرید آن کنند و از این طریق سود قابل توجهی را کسب نمایند

احتمال سقوط بیت کوین تا ۳۰ هزار دلار و حتی رسیدن به کانال ۲۳۰ هزار دلاری!
بیات با بیان اینکه چنانچه قیمت بیت کوین در روزهای آینده به بالای ۴۰ هزار دلار نرسد دیگر به این زودی ها نباید انتظار داشت که قیمت آن روندی افزایشی به خود گیرد، پیش بینی کرد: افت بیت کوین تا ۳۰ هزار دلار در روزهای پیش رو دور از انتظار نیست زیرا سرمایه گذاران برای رسیدن قیمت این نوع رمز ارز برنامه دارند تا پس از افت شدید قیمت، اقدام به خرید آن کنند و از این طریق سود قابل توجه ای را کسب نمایند.

وی در ادامه گفت: از آنجایی که سرمایه گذاران عمده بیت کوین مایل به خرید این نوع رمز ارز در قیمت پایین هستند و بعضا تجربه خرید کم اثر آن را در محدوده قیمتی ۴۲ هزار را دیده اند، بنابراین خیلی راغب نیستند که در محدوده قیمتی پایین اقدام به خرید مجدد آن کنند. با این وجود پیش بینی می شود؛ سه مرحله قیمتی یعنی بیت کوین ۴۲ هزار دلار که خریدار چندانی در بازار نداشت و رسیدن نرخ فعلی آن به ۳۵ هزار دلار که آن هم معلوم نیست طی این روزها چه رقمی خواهد شد در کنار احتمال رسیدن قیمت بیت کوین به ۳۰ هزار و در نهایت قرار گرفتن در کانال ۲۰ هزار تومان بعید به نظر نمی رسد، مگر اینکه سرمایه گذاران بزرگ برای نجات این نوع ارز دیجیتال به این بازار هجوم ببرند و با خرید گسترده نگذارند بیت کوین با افت شدید قیمت مواجه شود.

عضو انجمن بلاکچین افزود: پیش بینی می شود قیمت بیت کوین تا پایان سالجاری شمسی همچنان در محدوده ۴۰ هزار دلار باقی بماند، حال از آنجایی که حدود ۳ ماه است که ارزش بیت کوین در محدوده کانال ۴۰ تا ۵۰ هزار دلار قرار دارد این احتمال وجود دارد چند ماهی این ارز دیجیتال در کانال حدود ۴۰ هزار تومان قرار گیرد.

آنگونه که مشخص است نهنگ های سرمایه گذاری قصد خرید این نوع ارز دیجیتال(بیت کوین) را تا رسیدن به قیمت پایین تر ندارند و منتظرند تا قیمت آن شدیدا افت کند آن وقت اقدام به خرید برای سودآوری کلان نمایند

نهنگ های سرمایه گذاری در کمین بازار مجازی بیت کوین برای کسب سود هنگفت
سهیل نیکزاد، کارشناس حوزه رمز ارز نیز در گفتگو با خبرگزاری «بازار» درباره آینده قیمت بیت کوین با توجه به سیر نزولی قیمت آن در روزهای اخیر گفت: پیش بینی قیمت بیت کوین اکنون سخت است، اما آنگونه که مشخص است نهنگ های سرمایه گذاری قصد خرید این نوع ارز دیجیتال را تا رسیدن به قیمت پایین تر ندارند و منتظرند تا قیمت آن شدیدا افت کند آن وقت اقدام به خرید برای سودآوری کلان نمایند.

وی با بیان اینکه افت و خیر بیت کوین هر از چند گاهی اتفاق می افتد، اظهارداشت: معمولا در سیکل های ۴ ساله فراز و فرود بیت کوین در معاملات این بازار مجازی اتفاق می افتد و اکنون شرایط به گونه ای است که تصمیم گیری حتی برای سرمایه گذاران بزرگ این نوع ارز دیجیتال با حساسیت انجام می شود و قیمت بیت کوین با خبرسازی نهنگ های سرمایه گذاری دچار تغییر و نوسان شدید می شود تا قیمت ها سیر نزولی به خود گیرند و پس از آن زمینه برای خرید آماده شود.

این کارشناس حوزه رمز ارز بیان داشت: خرید و فروش بیت کوین و نوع معامله آن موضوع مهمی است که در شرایط خاصی مورد توجه سرمایه گذاران بوده اما زمانی که استفاده از آن کم شود معمولا قیمت آن نیز با نوسان البته با شیب رو به پایین اتفاق می افتد بنابراین معلوم نیست که قیمت ها در روزهای آینده در این بازار مجازی چگونه رقم خورد.

بنا به این گزارش، قیمت بیت کوین تا زمان تنظیم این گزارش، ۳۵ هزار ۵۸۳ دلار بوده این در حالی است که عصر دیروز قیمت آن ۳۸ هزار دلار رقم خورده بود. بنابراین آنگونه که مشخص است قیمت بیت کوین همچنان با افت شدید همراه است و معلوم نیست سرنوشت سرمایه گذاران آن در روزهای و هفته های آینده چگونه خواهد شد. اما همانطور که از اظهارات کارشناسان بازار رمز ارز بر می آید مدیریت این بازار همچنان در دست نهنگ های بزرگ سرمایه گذری است و البته مشخص نیست آنها نیز در چه محدوده قیمتی به حمایت از این بازار اقدام به خرید گسترده کنند تا بازار مجازی این نوع ارز دیجیتال احیا شود.

کد خبر: ۱۳۰٬۸۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha