۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹
بود و نبود سازمان بورس و وزارت اقتصاد در بازار سرمایه| بانک‌ها سودشان را به بازار بازگردانند
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بازار مطرح کرد؛

بود و نبود سازمان بورس و وزارت اقتصاد در بازار سرمایه| بانک‌ها سودشان را به بازار بازگردانند

سید احسان ارکانی عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت اقتصاد و امور دارایی و سازمان بورس باید سهم خودشان را از مدیریت بازار بورس به ما اعلام کنند.

سید احسان ارکانی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به نابه سامانی ها در بازار سرمایه و وعده های مسئولین در رابطه با بهبودی این بازار بیان داشت: معمولاً بین شعار و عمل فاصله زیادی وجود دارد.

وی تاکید کرد: در رابطه با بهبود بازار سرمایه بسیاری از شعار ها مطرح شد و آقای خاندوزی هم در این بخش کشورهای متعددی را در مجلس مطرح کردند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: در حال حاضر وزارت اقتصاد و امور دارایی و سازمان بورس باید سهم خودشان را از مدیریت بازار بورس به ما اعلام کنند تا ما ببینیم اساساً بود و نبود سازمان بورس و وزارت اقتصاد و امور دارایی در وضعیت فروش و خرید سهام داران در بازار بورس چه تاثیری خواهد داشت و اگر این ارگانها نباشند آیا اتفاق منفی در بازار رخ خواهد داد و یا خیر ؟

این نماینده مجلس تاکید کرد: بسیاری از افراد معتقدند که حتی اگر این ارگانها نباشند هم وضعیت بهتر خواهد شد البته ما نمی‌خواهیم وارد این فضا شویم اما بحث این است که وزارت اقتصاد باید بسته دقیق و گام به گام خودش را برای ساماندهی بازار بورس اعلام کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر در لایحه ۱۴۰۱ پیش بینی تقویت صندوق تثبیت بازار سرمایه مد نظر قرار گرفته است اما قاعدتاً این مسئله تاثیر ناچیزی می تواند داشته باشد و تقریباً به مانند یک پاشویه عمل خواهد کرد.

وی تاکید کرد: برای حل مسئله اصلی بازار سرمایه و جبران قسمت عمده‌ای از ضرروزیان مردم در این بازار، باید یک راهکار اساسی دیده شود و یا حداقل رقم پیش‌بینی شده برای تقویت تثبیت بازار سرمایه افزایش پیدا کند.

این نماینده مجلس ادامه داد: همچنین بحثی هم در گذشته از سوی آقای قاضی زاده هاشمی نایب رئیس مجلس در رابطه با فعالیت بازار بورس مطرح شد و عنوان شد که شرکتهای دولتی که در فضای بورس فعالیت داشتن، به ویژه شرکت‌های زیر مجموعه بانک ها که سود هنگفتی را به واسطه رانت اطلاعاتی کسب کردند، موظف شوند قسمتی از سود خودشان را در قالب حداقل فروش سهام به بازار سرمایه بازگرداند که متاسفانه این اتفاق هم رخ نداد و نیاز هست این مسئله مد نظر قرار گیرد.

کد خبر: ۱۳۰٬۷۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha