۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۴
نماد شنفت در نقطه حمایتی قرار دارد
گزارش تحلیلی از وضعیت اندیکاتورهای نفت پارس؛

نماد شنفت در نقطه حمایتی قرار دارد

نماد شنفت جزو نمادهایی است که در هفته گذشته به محدوده حمایتی رسیده و با توجه به واگرایی منفی که در اندیکاتورهای این نماد نشان داده شده پیش بینی می شود که با تقاضای خوبی در این محدوده مواجه شود.

بازار؛ گروه بورس: افزایش قیمت نفت در هفته های اخیر در بازار جهانی بار دیگر تقاضا برای مشتقات نفتی را هم بیشتر کرده، بر همین مبنا نمادهای گروه پالایشی هم در بورس ایران با استقبال بیشتر سرمایه گذاران در بورس مواجه کرده است.

نماد شنفت در نقطه حمایتی قرار دارد

شرکت نفت پارس با نماد شنفت هم جزو نمادهایی است که در هفته گذشته به محدوده حمایتی رسیده و با توجه به واگرایی منفی که در اندیکاتورهای این نماد نشان داده شده پیش بینی می شود که با تقاضای خوبی در این محدوده مواجه شود. در واقع آر اس آی نماد شنفت روز چهارشنبه گاردی رو به بالا گرفته و میله های خروج سرمایه مک دی هم به سمت کوتاه شدن پیش می روند و اینها سیگنال هایی است که نشان می دهد در این محدوده حمایت خواهد شد.

نماد شنفت در سه ماهه بازدهی مثبت ۴ و در یک ساله بازدهی مثبت ۲ داشته است و از آنجایی که عملکرد شرکت در آخرین گزارش ها صعودی بوده می توان انتظار افزایش تقاضا برای این نماد را داشت

در حال حاضر نماد شنفت در سه ماهه بازدهی مثبت ۴ و در یک ساله بازدهی مثبت ۲ داشته است و از آنجایی که عملکرد شرکت در آخرین گزارش ها صعودی بوده می توان انتظار افزایش تقاضا برای این نماد را داشت. در واقع شنفت در آذر امسال۳۴درصد افزایش فروش نسبت به دوره یک ماهه مشابه سال قبل داشته و معادل ۵۸۹ میلیارد تومان محصولات خود را فروخته و مجموع درآمد خود را در عملکردی ۹ ماهه به ۴۹۷۴ میلیارد تومان رسانده و نسبت به مدت مشابه سال قبل که فروشی ۲ هزار و ۴۳۳ میلیارد تومانی ثبت کرده ۱۰۴درصد افزایش داشته است.

طبق اطلاعات منتشر شده در سامانه کدال، میزان سود انباشته شنفت در شش ماهه به ۱۰۸۹ میلیارد تومان رسیده، که در مقایسه با عدد سال گذشته که ۱۰۲۹ میلیارد تومان بوده رشدی ۶ درصدی داشته است

وضعیت فروش پاییزی شنفت همان رکود ماه قبلی را نشان می دهد و به معنی این است که وضعیت خوب تولید خود را حفظ کرده و نسبت به میانگین ۸ ماهه تولید شرکت همچنان ۸ درصد بیشتر است. همچنین طبق اطلاعات منتشر شده در سامانه کدال، میزان سود انباشته شنفت در شش ماهه به ۱۰۸۹ میلیارد تومان رسیده، که در مقایسه با عدد سال گذشته که ۱۰۲۹ میلیارد تومان بوده رشدی ۶ درصدی داشته و دارایی های ثابت شرکت هم به ۱۷۳۵ میلیارد تومانی رسیده است.

همچنین طبق این گزارش دارایی های مشهود در سال جاری رشدی ۵۵۰ درصدی داشته و در شرکت های زیر مجموعه سرمایه گذاری ۸۴۳ میلیاردی تومان انجام گرفته و جمع دارایی جاری شنفت را به عدد ۲۲۲۲ میلیارد تومان رسانده است که نسبت دارایی سال گذشته این شرکت که ۱۹۰۶ میلیارد تومان بوده رشد ۱۷ درصدی نشان می دهد.

شرکت امسال تابستان افزایش سرمایه ای ۵۶۸ درصدی داشته به همین دلیل سود ۴۷ تومانی به ازای هر سهم در ۶ ماهه نخست ۱۴۰۰ را نمی توان مبنای سودسازی شرکت قرار دارد، زیرا در مدت مشابه سال گذشته این شرکت سود حدود ۳۷۱ تومان به ازای هر سهم ساخته بود

حال با توجه به اینکه در گزارش مالی شرکت نفت پاس آمده است که در سال جاری ۱۷۷ میلیارد تومان سود سهام پرداخت شده یعنی ۷۶ درصد از سود ۳۷۱ تومانی سهم معادل ۲۸۵ تومان به ازای هر سهم به سهامدار خرد پرداخت شده که عملکردی قابل قبول است، زیرا سال مالی قبل تر آن این شرکت حدود ۶۰ میلیارد تومان سود سهام پرداخت کرده و این یعنی رشدی ۱۹۹ درصدی در پرداخت سود نقدی به سهامداران داشته است.

شرکت در ۶ ماهه امسال طبق صورت های مالی حسابرسی شده ۷۹۱ میلیارد تومان سود خالص عملیات در حال تداوم ثبت کرده که نسبت به سود خالص عملیات در حال تداوم ۳۵۱ میلیارد سال گذشته رشدی ۱۲۵ درصدی ثبت کرده است.

همچنین شرکت امسال تابستان افزایش سرمایه ای ۵۶۸ درصدی داشته به همین دلیل سود ۴۷ تومانی به ازای هر سهم در ۶ ماهه نخست ۱۴۰۰ را نمی توان مبنای سودسازی شرکت قرار دارد، زیرا در مدت مشابه سال گذشته این شرکت سود حدود ۳۷۱ تومان به ازای هر سهم ساخته بود و عملکرد خوب شرکت هم رشد سودسازی را تایید می کند و این عدم تقارن در نتیجه افزایش تعداد سهام بعد از افزایش سرمایه است.

کد خبر: ۱۳۰٬۷۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha