۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۲
توجیهات کره جنوبی برای بلوکه کردن دارایی ایران قابل قبول نیست
عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس:

توجیهات کره جنوبی برای بلوکه کردن دارایی ایران قابل قبول نیست

عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد طفره رفتن کره ای ها برای عدم پرداخت بدهی‌شان به ایران قابل دفاع نبوده و پیوند دادن این مهم با مسائل حاشیه ای قابل پذیرش نیست.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حسین نوش آبادی، در رابطه با گفتگوهای معاون وزیر خارجه کره جنوبی با همتای آمریکایی خود در خصوص مسائل مرتبط با ایران، گفت: مسئولان سئول باید بدانند بدهی کشورشان به جمهوری اسلامی ارتباطی با تحریم های شورای امنیت سازمان ملل و دیگر تحریم های بین المللی ندارد.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تحریم ها علیه ایران در قالب برجام تعلیق یا رفع شد اما آمریکایی ها تلاش کردند تحریم های یکجانبه ای را علیه کشورمان وضع کنند که رعایت آنها برای کره ای ها الزام آور نیست، اظهار کرد:در واقع تحریم یک کشور علیه کشور دیگری مطابق قوانین بین المللی تحریم محسوب نمی شود از این رو سئول بهانه خوبی برای بلوکه کردن اموال ایران ندارد.

وی افزود: بر این اساس طفره رفتن کره ای ها قابل توجیه و دفاع نیست و پیوند دادن این مهم با مسائل حاشیه ای و برگزاری نشست های مستمر با مقامات آمریکایی قابل پذیرش نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کره ای ها در قالب توافقنامه های دوجانبه الزام قانونی دارند برای پرداخت بدهی به ایران و در این راستا منعی نیز وجود ندارد.

کد خبر: ۱۳۰٬۶۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha