۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹
درج قیمت تولید بر کالای اساسی انجام شود
نائب رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان گلستان؛

درج قیمت تولید بر کالای اساسی انجام شود

گرگان- رضایی، نائب رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان گلستان گفت: به نظر می‌رسد دولت باید طرح قیمت گذاری تولید را به سمت کالاهای اساسی ببرد.

موسی الرضا رضایی در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن تاکید بر این نکته که تولیدکنندگان با اجرای طرح درج قیمت تولید بر کالا متضرر نخواهد شد، اظهار کرد: مردم به محض مشاهده قیمت خارج از عرف، با سامانه ۱۲۴ تماس گرفته و تخلف را اطلاع دهند.

رضایی رسیدگی به شکایات مردمی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن اعلام کرد و گفت: به نظر می‌رسد دولت باید طرح قیمت گذاری تولید را به سمت کالاهای اساسی ببرد.

به گفته او، در حال حاضر دامداران استان گوشت قرمز را کمتر از ۱۰۰ هزار تومان به فروش می رسانند در حالی که در قصابی ها گوشت کیلویی ۱۵۰ هزار تومان است.

وی با بیان این نکته که میوه و صیفی جات هم باید در زمره طرح قیمت گذاری تولید قرار بگیرد، افزود: درحال حاضر دلالان از باغدار، میوه را به پایین ترین قیمت می خرند درحالیکه همین محصول با بیشترین قیمت به دست مصرف کننده می رسد.

نائب رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان گلستان ادامه داد: با توجه به نیاز مصرف مردم به حبوبات، به نظر می رسد این طرح در زمانی کوتاه برای این کالاها هم باید اجرا شود.

وی ادامه داد: معمولا شرکت هایی که نشان برتر دارند حاشیه سود کمی را دریافت می کنند به این ترتیب اجرای طرح قیمت تولید، آسیبی برای آنها نخواهد داشت.

رضایی خواستار نظارت بیشتر دولت در عرضه مواد اولیه شد و گفت: پتروشیمی مواد اولیه مورد نیاز شرکت هایی مانند آب معدنی را به قیمتی گران و همراه با نوسانات به فروش می رساند.

به گفته او، با وجود اینکه نفت جزو تولیدات داخلی و کارخانه پتروشیمی هم درکشور است، این حجم از نوسان و افزایش قیمت مواد اولیه عجیب به نظر می رسد.

نائب رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان گلستان با بیان این نکته که دیگر از درج قیمت تولید بر کالا دلالان منتفع نخواهند شد، افزود: دولت باید برای محاسبه درآمد کسانی که حلقه واسطه بین کارخانه تا مصرف کننده، هستند برنامه‌ریزی کند و در این راستا نیاز است تا سازمان امور مالیاتی و تامین اجتماعی پای کار بیایند.

وی در خاتمه اجرای طرح تشویقی برای تولیدکنندگانی که طرح قیمت تولید بر کالا را اجرا کردند ضروری برشمرد و افزود: باید برای دریافت حق بیمه و مالیات از این واحدهای تولیدی پیشگام، دولت مزایایی قائل شود.

کد خبر: ۱۳۰٬۵۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha