۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵
۱۵۸ هزار و ۸۶۴ نفر در آذربایجان‌شرقی متقاضی مسکن ملی هستند
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی:

۱۵۸ هزار و ۸۶۴ نفر در آذربایجان‌شرقی متقاضی مسکن ملی هستند

تبریز- مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: ۱۵۸ هزار و ۸۶۴ نفر در استان متقاضی نهضت ملی مسکن و از این تعداد هفت هزار و ۳۵۲ نفر متقاضی مجرد بالای ۲۳ سال هستند.

به گزارش بازار، ابوالقاسم سلطانی با بیان اینکه ثبت نام در این طرح از ۲۸ مهر امسال آغاز و چند بار نیز تمدید شد، افزود: ۶۵.۸ درصد معادل ۱۰۴ هزار و ۴۶۳ نفر از متقاضیان استفاده از تسهیلات این طرح از تبریز و شهرهای جدید سهند و شهریار هستند.

وی اظهار داشت: ۱۳.۱ درصد از متقاضیان معادل ۲۰ هزار و ۷۸۶ نفر از شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت شامل مراغه، مرند و اهر و ۲۱.۱ درصد متقاضیان معادل ۳۳ هزار و ۶۱۵ نفر نیز از شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه زمین مورد نیاز این استان برای یکسال در طرح نهضت ملی مسکن بیش از یک هزار هکتار است، گفت: زمین مورد نیاز برای سال اول اجرای این طرح در استان ۲ هزار و ۱۷۰ هکتار است.

سلطانی ادامه داد: کل زمین مورد نیاز برای اجرای این طرح در چهار سال در استان چهار هزار و ۳۴۰ هکتار بوده و برنامه دولت سیزدهم در طرح نهضت ملی مسکن در این استان احداث ۱۸۰ هزار واحد است که در یک سال اول اجرای آن ۴۹ هزار و ۸۶۸ واحد مسکونی احداث می شود.

وی یادآوری کرد: مساحت الحاقی مصوب شناسایی شده در شهرها برای اجرای این طرح در استان ۴۶۵.۷ هکتار، مساحت تغییر کاربری پیشنهادی ۲۱۷.۷ هکتار، مساحت الحاقی ۱۴۳ هکتار و مساحت تغییر کاربری ۵۵.۲ هکتار است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی با اشاره به روند اجرای طرح اقدام ملی مسکن در استان، گفت: در این طرح ۷۳ هزار و ۶۱۵ نفر متقاضی ثبت نام کرده بودند که از این تعداد هشت هزار و ۷۴۶ متقاضی تایید نهایی شدند.

سلطانی افزود: از این تعداد نیز هفت هزار و ۵۵۴ متقاضی در بانک های عامل افتتاح حساب کرده اند و از این تعداد نیز ۶ هزار و ۷۵۲ متقاضی مبلغ ۴۰ میلیون ریال آورده خود را واریز کرده اند.

وی با بیان اینکه برای ۹۱ درصد از متقاضیانی که مبلغ آورده خود را واریز کرده اند، واحد اختصاص یافته است، اظهار داشت: این تعداد شامل ۶ هزار و ۱۶۹ متقاضی در استان است.

کد خبر: ۱۳۰٬۵۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha