۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹
لزوم یکپارچه سازی اطلاعات کشاورزی
وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد

لزوم یکپارچه سازی اطلاعات کشاورزی

ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه گرانبهاترین ثروت در وزارت جهاد داده و اطلاعات است، گفت: همه بخش ها باید در زمینه جمع آوری و یکپارچه سازی اطلاعات کشاورزی کمک کنند.

به گزارش بازار به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، سیدجواد ساداتی نژاد چهارشنبه شب در بازدید از مرکز پایش و مدیریت هوشمند کشاورزی ایران، اظهار کرد: در مجموعه وزارت جهاد کشاورزی در اقصی نقاط کشور روزانه اطلاعات فراوانی تولید می شود اما مهم آن است که بتوانیم از این داده ها برای شناسایی چالش ها و برنامه ریزی و مدیریت بخش کشاورزی بهره برداری کنیم.

وی با بیان اینکه گرانبهاترین ثروت در وزارت جهاد کشاورزی داده و اطلاعات است، تاکید کرد: اطلاعات همه بخش ها از مراکز خدمات تا ستاد باید جمع آوری و برای تحلیل آن به هم متصل شود.

ساداتی نژاد با اشاره به این که حوزه اطلاعات بخش کشاورزی، پیچیدگی های فراوانی دارد، تصریح کرد: اطلاعات بخش کشاورزی باید از منابع و زوایای مختلف اعم از بخش های خصوصی و دولتی، بهره برداران عمده و خرده پا، زنجیره ها، نخبگان و دانشگاهیان و... به تفکیک درباره زیربخش های مختلف شامل زراعت، باغبانی، امور دام و طیور و... جمع آوری و برای بهره برداری به شیوه مناسب ارائه شود.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اولویت های وزارت جهاد کشاورزی در دولت سیزدهم، گفت: یکپارچه سازی اطلاعات کشاورزی، تامین امنیت غذایی، سنددار شدن اراضی کشاورزی، توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و دیپلماسی غذایی پنج اولویت وزارت جهاد کشاورزی در دولت سیزدهم است.

ساداتی نژاد خاطرنشان کرد: جمع آوری و یکپارچه سازی اطلاعات کشاورزی نخستین اولویت در این دوره است چراکه اگر این کار با موفقیت انجام شود، اولویت های دیگر نیز قابل دستیابی است.

وی افزود: حاصل این کار سرمایه ای برای آینده است و هرچه دقیق تر و جامع تر باشد، مفید و کاربردی تر خواهد بود بنابراین همه بخش ها باید در زمینه جمع آوری و یکپارچه سازی اطلاعات کشاورزی کمک کنند.

وزیر جهاد کشاورزی در پایان با بیان اینکه حوزه غذایی دارای اهمیتی مانند حوزه نظامی است، تصریح کرد: در حوزه امنیت غذایی، جمع آوری و یکپارچه سازی اطلاعات کشاورزی اهمیت فراوانی دارد.

کد خبر: ۱۳۰٬۵۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha