۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۸
سرمایه گذاری سلیم و شاهکارهایش

سرمایه گذاری سلیم و شاهکارهایش

باورتان می شود ۲۵۲،۵ میلیاردی که آنروز سلیم با آن ده درصد از سهام خاور را با بالاترین قیمت و بصورت بلوکی خرید امروز ارزشی حدود ۵۱ میلیارد تومان دارد؟

به گزارش بازار، در انتهای مردادماه سال ۹۹ سرمایه‌گذاری سلیم تعداد ۸۵، ۵۹۳، ۳۱۸ سهم از سهام ایران خودرو دیزل (خاور) را در سهم خچرخش به بالاترین قیمتی که هیچگاه تابلو روی آن را ندید و با قیمت ۲،۹۵۰ تومان از جیب کارکنان ایران‌خودرو (شرکت تعاونی اعتبار کارکنان گروه صنعتی ایران خودرو) با توافقات مدیران وقت خود و خاور ضمن هدایت و واسطه‌گری مدیران ایران خودرو به‌صورت بلوکی خرید!

باورتان می شود ۲۵۲،۵ میلیاردی که آنروز سلیم با آن ده درصد از سهام خاور را با بالاترین قیمت و بصورت بلوکی خرید امروز ارزشی حدود ۵۱ میلیارد تومان دارد؟

موضوع وقتی عجیب است که با این فضاحتی که در این سرمایه گذاری و چنین خرید بلوکی ببار آوردند حاضر به خرید از همان سهم در یک پنجم قیمتی و حمایت از آن نیستند.

این تنها یکی از شاهکارهای شرکت‌های زیر مجموعه ایران خودرو در جهت تضییع حقوق سهامداران بعضاً بازنشسته خود است. سوال‌ واضح و مشخص این است:

اگر سهم در ۲,۹۵۰ ارزش خرید داشته و از خرید آن دفاع می کنید، چرا در قیمت ۶۰۰ تومان و یک پنجم قیمت خرید، ارزندگی برای میانگین زدن و حمایت را ندارد!؟ اگر هم ارزندگی نداشته چرا از جیب و سرمایه کارکنان مجموعه ایران‌خودرو چنین بذل و بخششی کرده‌اید!؟

سهم همان سهم است در حالی‌که وضعیت صورت‌های مالی آن از زمان خرید در بحث زیان‌دهی به مراتب بهبود یافته است.

در عین حال شاید درخواست بررسی موضوع توسط سازمان بازرسی و نهادهای ناظر بواسطه‌ تجمع قدرت، امری ساده‌انگارانه باشد اما به هر حال این تنها ابزار در مسیر آگاه‌ترشدن خواهد بود.

کد خبر: ۱۳۰٬۵۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علی کرمیان IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
      1 0
      شرکت سلیم هرجاکه واردشده افتضاح بارآورده است یک نمونه اش نمادقثابت که قیمت آن یک چهارم شده
    • NL ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
      0 0
      قندفریمان را نابود کرد.