۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۷
انعقاد چهار تفاهم نامه همکاری در راستای توسعه خراسان جنوبی
با حضور معاون ستاد اجرایی فرمان امام(ره) صورت گرفت؛

انعقاد چهار تفاهم نامه همکاری در راستای توسعه خراسان جنوبی

بیرجند- طی مراسمی با حضور معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و استاندار خراسان جنوبی چهار تفاهم نامه همکاری در راستای توسعه استان به امضا رسید و مبادله شد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ این چهار تفاهم نامه شامل پیشرفت آبادانی برای سه شهرستان نهبندان، سربیشه و زیرکوه و نیز طرح آبا(آشتی با آموزش) بنیاد احسان بود که به امضای استاندار خراسان جنوبی و مدیرعامل بنیاد احسان رسید.

این تفاهم نامه ها با موضوع؛ طراحی و پیاده سازی نقشه پیشرفت و خدمت شهرستان هدف در سه بازه کوتاه‌مدت، میان مدت و بلند مدت و تشکیل قرارگاه جهادی پیشرفت و خدمت در مرکز استان و شهرستان هدف اجرایی می شود.

پیشرفت شهرستان هدف با محوریت حلقه های میانی استانی و گروه‌های جهادی شهرستانی، خدمت‌رسانی هدفمند و مؤثر به اقشار مختلف به خصوص اقشار آسیب پذیر در ابعاد مختلف اجتماعی و فرهنگی، تعلیم و تربیت و عدالت آموزشی، سبک زندگی، زنان و خانواده، اشتغالزایی، کشاورزی و دامپروری، صنعت و معدن، عمران و آب، نوآوری و خلاقیت، حقوقی و قضایی و... در جهت افزایش سرمایه اجتماعی نظام جمهوری اسلامی از اهداف کلی این تفاهم نامه ها است.

در متن تفاهم نامه طرح آبا بنیاد احسان نیز آمده؛ «این تفاهم‌نامه در راستای سیاست های آموزش و پرورش مبنی بر تحقق عدالت آموزشی و به منظور حمایت از افراد بازمانده از تحصیل لازم العلیم و ایجاد فرصت‌های برابر آموزشی به ویژه در مناطق کمتر توسعه یافته، عشایری، مرزی و روستایی فی مابین اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی و بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) منعقد می شود.

همکاری در راستای اجرای مفاد طرح آشتی با آموزش(آبا) به منظور پوشش تحصیلی افراد لازم التعلیم بازمانده از تحصیل به ویژه در دوره اول و دوم متوسطه و زمینه سازی ایجاد فرصت های برابر آموزشی و عندالزوم کمک به آموزش دانش آموزان مناطق کمتر توسعه یافته، روستایی، حاشیه شهرها، عشایر کوچ نشین و مناطق مرزی نیز تفاهم شد.

ایجاد فرصت‌های برابر آموزشی برای دانش آموزان لازم التعلیم دوره اول و دوم متوسطه مناطق هدف، ارتقاء کیفیت آموزشی دانش آموزان مشمول طرح با استفاده از منابع و روش های آموزشی متنوع و باکیفیت، افزایش نرخ پوشش تحصیلی دانش آموزان دوره اول و دوم متوسطه به ویژه دختران، ارتقاء نرخ گذر تحصیلی در مناطق روستایی با استفاده از فن آوری های نوین آموزشی، تغییر رویکردهای آموزشی در مدارس کم جمعیت و کاهش هزینه های تکیل و اداره این مدارس و افزایش بهره وری در نظام آموزشی متناسب با امکانات و شرایط هر منطقه از اهداف طرح آبا است.

کد خبر: ۱۳۰٬۴۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha