۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰
برکت دو برابری اشتغال در خراسان جنوبی
با توجه ویژه ستاد اجرایی فرمان امام(ره) محقق می شود؛

برکت دو برابری اشتغال در خراسان جنوبی

بیرجند- معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت:تسهیلات اشتغالزایی خراسان جنوبی سال آینده دو برابر افزایش خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار بازار، علی عسگری ظهر چهارشنبه در سفر به خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران افزود:در حوزه اشتغال برای طرح های شترداری و دام تاکنون بنیاد برکت بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان در استان عملکرد داشته است.

وی ادامه داد: در این راستا ۵ هزار طرح اشتغال زایی تسهیلات گرفتند که برای سال آینده تعهد برای ۱۰ هزار طرح را داده ایم.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با اشاره به طرح های اشتغالزایی بنیاد برکت گفت: طرحهای اجتماع محور و بنگاه محور و کسب و کارهای خانگی بخش عمده آن محقق شده و بزودی آیین شکرانه آن را در تهران خواهیم داشت.

عسگری افزود: سال آینده با تسهیلات و برنامه هایی که دولت دارد به راحتی میتوانیم در حدود ۴۰۰هزار اشتغال را ایجاد کنیم.

به گفته‌ وی در بعضی از روستاها به صورت خاص کارهایی انجام می شود ،برخی روستا به صورت نمونه شناسایی شده اند که این روستاها باید روستای بدون بیکار کشور باشند تا بتوانیم بیکاری را در این روستاها به صفر برسانیم.

۳۰۰ روستای بدون بیکار با حمایت بنیاد برکت
وی ادامه داد: تا الان در ۸۰ روستا این اتفاق افتاده و تا پایان سال به ۱۰۰ روستا خواهد رسید.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) گفت: این طرحها اگر با موفقیت انجام شود در سال آینده ۳۰۰ روستا بیکار را در برنامه خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در نظر داریم که روستاها را به طور ویژه ببینیم هم از نظر اشتغال و هم تامین زیر ساخت آن مناطق اهتمام داشته باشیم.

عسگری یا اشاره به موضوع آبرسانی به روستاها که بسیار مهم است،گفت: در بنیاد برکت تعهدی که امسال داشتیم قرار بود هزار و ۴۰۰ روستا را آبرسانی کنیم که تاکنون حدود هزار و ۲۰۰ روستا آبرسانی شده و تا پایان سال ۲۰۰ روستای باقی مانده اجرا می شود.

وی ادامه داد: برای سال آینده نیز تعهد داریم همین تعداد روستا را آبرسانی کنیم، اولویت ما در تامین زیر ساخت ها، آبرسانی و اشتغال روستاها است.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اعلام کرد: در بحث اشتغال تمرکز عمده ستاد اجرایی محرومیت زدایی و مبارزه با محرومیت، توانمند سازی مردم است که برای سال آینده برنامه ویژه برای اشتغال داده ایم.

احیای کارخانه های تعطیل
وی یکی از طرح های مهم این ستاد را طرح احیای کارخانه هایی که تعطیل شده اند عنوان کرد که اخیرا با دستور دکتر مخبر قرار شده این موضوع در دولت پیگیری شود.

به گفته عسگری قرار است این طرح با همکاری ستاد اجرایی و با استفاده از ظرفیت های دولت اجرایی شود تا کارخانه های تعطیل و نیمه تعطیل را دوباره به چرخه تولید برگردانیم.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) درباره طرح مسکن محرومین نیز اظهار داشت: برای مسکن محرومین این ستاد با وزارت راه تفاهم نامه و قراردادی دارد که در بعضی استان ها شروع شده است.

عسگری گفت: در خراسان جنوبی نیز این طرح شروع شد، اما بنا به دلایلی متوقف شد، یکی از دلایل این بود که اینجا استفاده از آپارتمان خیلی مرسوم نیست.

وی اعلام کرد: با این حال ستاد آمادگی دارد طرح های آینده مسکن محرومین را در استان اجرایی کند.

کد خبر: ۱۳۰٬۴۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha