۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱
موافقت با اصلاح اساسنامه شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران
در جلسه هیات دولت صورت گرفت؛

موافقت با اصلاح اساسنامه شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران

هیات وزیران برای تأمین نظر شورای نگهبان، با اصلاح اساسنامه شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران موافقت کرد که به موجب آن، خدمات هوانوردی و پروازی به فهرست وظایف و اختیارات شرکت مذکور اضافه می‌شود.

به گزارش بازار، در جلسه امروز هیات وزیران که به ریاست محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران موظف شد میزان و شرایط سرمایه گذاری و راه های تامین مالی، سهم طرفین و نحوه بهره برداری و سایر جزییات مربوط به پروژه راه آهن بصره - شلمچه و احداث پل اروندرود (شط العرب) را با توجه به صورت‌جلسه همکاری مشترک بین ایران و عراق تنظیم و اجرا نماید.

هیات وزیران همچنین سازمان برنامه و بودجه کشور را موظف کرد با نظر وزارت راه و شهرسازی (شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران) و حسب روش قرارداد مورد توافق، نسبت به پیش بینی و تأمین اعتبار سهم دولت جمهوری اسلامی ایران برای اجرای پروژه مذکور در بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و سال های آتی و یا پیگیری تأمین اعتبار آن از محل منابع صندوق توسعه ملی تا اتمام پروژه اقدام نماید.

هیات وزیران به منظور تأمین نظر شورای نگهبان، با اصلاح اساسنامه شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران موافقت کرد. به موجب اصلاح اساسنامه فوق، خدمات هوانوردی و پروازی به فهرست وظایف و اختیارات شرکت مذکور اضافه می شود.

همچنین براساس اصلاح ماده (۱۳) اساسنامه شرکت یاد شده، هیات مدیره شرکت مرکب از پنج نفر عضو اصلی موظف خواهد بود که با پیشنهاد رییس مجمع عمومی و تصویب این مجمع از بین افراد مسلمان و مؤمن برای مدت دو سال انتخاب می‌شوند. همچنین کلیه اسناد، اوراق مالی، قراردادها و اسناد تعهدآور شرکت باید به ‌امضای مشترک مدیرعامل و یکی از اعضای هیات مدیره (به انتخاب هیات مدیره) یا نمایندگان آنان از بین افراد مسلمان و مومن، متعهد، مورد وثوق، امانتدار و صاحب نظر در تخصص های مرتبط با فعالیت های شرکت برسد.

صد درصد درآمدهای شرکت اعم از فروش خدمات و دارایی‌های شرکت، اختصاصی است و پس از واریز به حساب شرکت افتتاح شده توسط خزانه داری کل کشور نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای اجرای مأموریت های شرکت مطابق احکام قوانین بودجه سنواتی هزینه می شود.

کد خبر: ۱۳۰٬۴۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha