۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸
نقدینگی و مجوزهای فروش دغدغه اصلی شرکت های دانش بنیان است
معاون وزیر علوم:

نقدینگی و مجوزهای فروش دغدغه اصلی شرکت های دانش بنیان است

شیراز - معاون وزیر علوم گفت: نقدینگی و مجوزهای فروش دغدغه و مشکل اصلی مجموعه دانش بنیان است که تنها راه رفع این مشکل خرید از شرکت های دانش بنیان انجام شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی پارک علمی فناوری شیراز، علی خیرالدین در بازدید از پارک علم و فناوری استان فارس گفت: نقدینگی و مجوزهای فروش دغدغه و مشکل اصلی مجموعه دانش بنیان است که تنها راه رفع این مشکل خرید از شرکت های دانش بنیان انجام شود.

وی اضافه کرد: معمولا اقتصاد سنتی با اقتصاد دانش بنیان مقابله می کند و اجازه نمی دهد که این اتفاق مهم رقم بخورد. این در حالیست که تحقق این امر موجب خواهد شد در حوزه فناوری و نوآوری حرفی برای گفتن داشته باشیم.

خیرالدین گفت: پارک علم و فناوری استان فارس از ۳۵۰ شرکت فناور برخوردار است که برخی از آنها شرکت دانش بنیان هستند. همچنین این پارک از حدود 3 هزار و 200 شغل مبتنی بر دانش بهره می‌برد.

این مقام مسئول افزود:‌در کشور حدود ۶۵ هزار شغل را در شرکت های دانش بنیان داریم که از این مجموع حدود ۵۰ هزار شغل متعلق به دانش‌آموختگان دانشگاهی است.

وی ابراز کرد: امیدوارم با مدیریت بسیار خوبی که در این مجموعه داریم بتوانیم شرایط مطلوبی را برای ایجاد پردیس های فناوری ایجاد کنیم. بحث پردیس‌های فناوری این است که شرایط فعالیت برای هر مجموعه دستگاه اجرایی که علاقه مند هستند در حوزه فناوری فعال باشند فراهم شود.

کد خبر: ۱۳۰٬۴۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha