۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶
بزرگترین کشتی مسافری دریای خزر تا پایان ۲۰۲۰ فعال می شود
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی:

بزرگترین کشتی مسافری دریای خزر تا پایان ۲۰۲۰ فعال می شود

انزلی - رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی از آغاز فعالیت بزرگترین کشتی مسافری در دریای خزر تا پایان سال ۲۰۲۰ خبر داد.

 به گزارش بازار، به نقل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، محمد ولی روزبهان در جریان سفر به آستراخان روسیه همراه هیأت عالی رتبه اقتصادی این سازمان پس از بازدید از بندر سالیانکا  و کارخانه های کشتی سازی این منطقه خاطرنشان کرد: سال آینده شاهد عملیاتی شدن طرح گردشگری دریایی در مسیر بنادر دریای خزر خواهیم بود و از سوی دیگر با توجه به کشتی در حال ساخت رو رو، زمینه توسعه همکاری های اقتصادی، گردشگری براساس ظرفیت های دریای خزر میان منطقه آزاد انزلی و آستراخان فراهم می شود.

وی افزود: با شروع به کار کشتی گردشگری مدرن و منحصر به فرد  مجهز به امکانات هتل پنج ستاره و بر اساس تفاهم نامه فی مابین مراحل پایانی ساخت خود را در آستراخان طی می کند.

وی در بازدید از  بندر مهم سالیانکا و کارخانه های کشتی سازی این منطقه با اشاره به وجود ظرفیت های بالای کشتی سازی در آستراخان، خواستار فرآهم شدن شرایط حضور و بهره مندی فعالان صنعت دریایی و کشتیرانی تجاری بخش خصوصی ایران از این فرصت شد .

روزبهان  خواستار توسعه همکاری های بخش خصوصی فعال و بهره مند از مجتمع بندری کاسپین با شرکت های کشتی ساز در آستراخان شد و بر لزوم بهره گیری دو طرف از ظرفیت های یکدیگر در راستای گسترش همکاری در بخش های مختلف صنعت کشتی سازی تاکید کرد.

 وی  در نشست تخصصی با مدیر کشتیرانی دریای خزر در آستراخان به عنوان شرکت سهامدار اصلی این بندر و همچنین مدیران روسی این مجتمع بندری در خصوص سازوکارهای توسعه همکارهای بندری و ترانزیت کالا به مقصد بازار روسیه به گفتگو پرداخت.

در این دیدار ظرفیت های بندری، لجستیکی، انبارداری این بندر به رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان و هیأت همراه معرفی و مقرر شد کارگروه تخصصی بندر کاسپین و سالیانکا به منظور هم افزایی بیشتر تشکیل شود و راهکارهای تعمیم توافقهای صورت گرفته این سازمان با منطقه ویژه اقتصادی به سالیانکا مورد بررسی طرفین قرار گیرد.  

بنا بر این گزارش در دیدار از بزرگترین کارخانه کشتی سازی فعال در آستراخان، مدیران شرکت های مزبور اقدام به معرفی ظرفیت ها و توانمندی های خود در حوزه های طراحی و ساخت کشتی های تجاری نموده و آمادگی خود را برای ارائه خدمات و تسهیلات در حوزه ساخت و نوسازی ناوگان دریایی  به فعالان اقتصادی ایران در حوزه خزر عنوان نمودند.

براساس مذاکرات صورت گرفته مقرر شد با توجه به نیازهای روبه رشد صنعت حمل و نقل دریایی ایران در دریای خزر، طرف ایرانی، تقاضاهای سرمایه گذاران بخش خصوصی و دولتی کشورمان را به طرف روس اعلام نماید تا حوزه جدید همکاری دو جانبه بر محور ظرفیت های صنعت دریانوردی تعریف شود.

آستراخان با وجود ۱۰ مجموعه بزرگ و کوچک کشتی سازی در بخش های کشتی های مسافربری، حمل بار خشک، نفتکش، حمل کانتینر، یدک کش و کشتی های جرثقیل دار با وزن بیش از ۶ هزار تن، یکی از مهمترین نقاط طراحی و ساخت کشتی در کشور روسیه بوده که در نوع خود در دریای خزر بی نظیر است، به حدی که ظرفیت ساخت همزمان ۶ تا ۸ فروند کشتی ای که قابلیت تردد در دریای خزر را دارا می باشند در این کارخانه ها امکان پذیراست و در عین حال توانمندی طراحی و ساخت سکوهای نفتی در دریای خزر نیز در این مجموعه موجود می باشد.

کد خبر: ۱٬۳۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha