۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶
چه مانتویی برای تابستان مناسب است؟

چه مانتویی برای تابستان مناسب است؟

یکی از چالش‌هایی که در فصل گرما افراد با آن روبه رو می‌شوند، انتخاب لباس شیک و خنک است در واقع انتخاب و خرید لباس با ظاهر مناسب و خنک کمی سخت است.

به گزارش بازار، یکی از چالش‌هایی که در فصل گرما افراد با آن روبه رو می‌شوند، انتخاب لباس شیک و خنک است در واقع انتخاب و خرید لباس با ظاهر مناسب و خنک کمی سخت است و باید به نکاتی همچون جنس، رنگ و برند لباس نیز توجه کرد. برخی از لباس‌ها به ظاهر برای تابستان مناسب هستند در صورتی که ظاهر لباس، فاکتور خوبی برای خرید آن نیست. در ادامه به جواب سؤال چه مدل مانتو تابستانی بخرم؟ می‌پردازیم.

جنس مانتو تابستانی

معمولاً برای تحمل گرما، افراد دوست دارند تا لباس سبک و نخی بپوشند. پس جنس مانتو بسیار مهم است و اگر جنس ضخیم برای تابستان خریداری کنیم؛ از گرمای شدید کلافه خواهیم شد. پس اولین و مهم‌ترین نکته که باید در خرید مانتو به آن اشاره کنیم، جنس مانتو است. در ابتدا باید با ویژگی‌های جنس و پارچه مانتو تابستانی و همچنین مانتو های بهاری آشنا شوید از مشخصات و ویژگی‌های پارچه تابستانی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

چه مانتویی برای تابستان مناسب؟

  • معمولاً در دوخت مانتو تابستانی نباید از پلی استر استفاده شود.
  • مانتوهای تابستانی باید بسیار نازک و سبک باشند.
  • از الیاف پنبه‌ای و طبیعی استفاده شوند.

برای مثال پارچه‌های لینن و وال از محبوب‌ترین پارچه‌های فصل تابستان هستند. درصد زیادی از این پارچه‌ها از پنبه تشکیل شده‌اند به همین دلیل بسیار نازک و سبک هستند. در ادامه به برخی از پارچه‌های تابستانی می‌پردازیم.

پارچه نخی

پارچه نخی از پنبه بافته می‌شود و به عنوان یکی از قدیمی‌ترین پارچه‌های تابستانی شناخته شده است. این نوع پارچه به دلیل منافذی که دارد؛ باعث جریان هوا می‌شود. از ویژگی‌های دیگر پارچه‌های نخی می‌توان به وزن سبک، طرح‌های مختلف و زیبا، وجود جریان هوا، استفاده از الیاف طبیعی اشاره کرد. پارچه نخی هم با الیاف مصنوعی و هم با الیاف طبیعی بافته می‌شود. استفاده از الیاف مصنوعی باعث می‌شود تا پارچه کمتر چروک شده و خاصیت خنکی آن نیز کمتر شود.

چه مانتویی برای تابستان مناسب؟

پارچه کشمیر

شاید از شنیدن اسم این پارچه تعجب کنید چون معمولاً از این پارچه برای لباس زمستانی استفاده می‌شود اما اگر با الیاف سبک پارچه کشمیر بافته شود شما می‌توانید از آن در هوای گرم نیز استفاده کنید. این نوع پارچه‌ها در بازار به راحتی پیدا می‌شوند و شما می‌توانید در طرح و رنگ‌های مختلف آن را خریداری کنید. از ویژگی‌های این پارچه‌ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حرارت بدن شما را به گرما و بخار تبدیل نمی‌کند.
  • در برابر بو بسیار مقاوم است.
  • خاصیت ضد باکتریایی دارد.
  • در هر رنگ و طرحی شما می‌توانید آن را خریداری کنید.

پارچه ابریشم

پارچه‌های ابریشم برای استفاده بی‌نظیر هستند اما همان‌طور که می‌دانید این نوع پارچه‌ها بسیار گران قیمت بوده و هرکسی توان خرید این نوع پارچه را نخواهد داشت. این پارچه قدمت بسیار زیادی دارد برای همین مناسب اقلیم گرم شرقی بوده است. اگر شما از پوشیدن لباس‌هایی با پارچه مصنوعی دوری می‌کنید، بهترین انتخاب شما می‌تواند پارچه نخی باشد. از ویژگی‌های این پارچه به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

  • سبک
  • لطیف
  • زیبا و شیک

یک نکته بسیار مهم در خصوص پارچه ابریشم این است که برای استفاده کوتاه مدت مناسب است نه طولانی مدت، در طولانی مدت جای عرق و لکه روی آن باقی می‌ماند و البته این نوع پارچه‌ها بسیار گران‌قیمت هستند به شما پیشنهاد می‌کنیم تا از این نوع پارچه فقط و فقط در مهمانی و مجالس مجلل استفاده کنید.

چه مانتویی برای تابستان مناسب؟

پارچه خدی

این نوع پارچه همانند پارچه ابریشم از الیاف طبیعی بوده و بسیار قدمت دارد و در گذشته‌های دور این پارچه به صورت دستبافت، بافته می‌شد اما اکنون با ماشین‌های خاص بافته می‌شود. این نوع پارچه‌ها بیشتر در پاکستان، بنگلادش و هندوستان دیده می‌شوند در نتیجه برای آب و هوای گرم و شرجی بی‌نظیر است.

رنگ مانتو تابستانی

همان‌طور که می‌دانید از نظر علمی ثابت شده است که رنگ تیره نور خورشید را به خود جذب کرده و باعث به وجود آمدن گرما نیز می‌شود. در صورتی که رنگهای روشن نسبت به رنگ‌های تیره کمتر نور و گرما را به خود جذب می‌کنند. بسیاری از افراد گمان می‌کنند که لباس‌های رنگ روشن اصلاً گرما را جذب می‌کنند در صورتی که کمتر از رنگ‌های تیره این کار را انجام می‌دهند.

در هنگام خرید انواع مدل های مانتو بهتر است در رنگ مانتو تابستانی بسیار دقت کنید تا بتوانید مانتوهایی با رنگ‌های روشن و زیبا خریداری کنید. البته بسیاری از افراد به رنگ‌های تیره علاقه مند هستند در این صورت بهتر است به سراغ پارچه‌های نخی بروند تا گرمای شدید را احساس نکنند. البته شما می‌توانید از رنگ‌های خنثی طوسی، کرم، سفید و غیره نیز استفاده کنید تا شما را در برابر گرما حفظ کنند.

چه مانتویی برای تابستان مناسب؟

کلام آخر

شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی foroshkala.net نه تنها مانتو مناسب تابستان خود را خریداری کنید بلکه می‌توانید هر نوع مانتو و پارچه با هر طرح و رنگی را با قیمت مناسب و کیفیت بالا خریداری کنید. در این فروشگاه شما می‌توانید هر لباس با هر مدل را خریداری کنید. ناگفته نماند که خرید لباس به صورت اینترنتی باعث می‌شود تا شما در زمان خود صرفه جویی کرده و لباس مورد نظر خود را با سرعت بیشتری خریداری کنید.

کد خبر: ۱۳۰٬۳۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha