۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷
استان بدون بیکار راهبرد ستاد اجرایی فرمان امام در خراسان جنوبی
معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) اعلام کرد؛

استان بدون بیکار راهبرد ستاد اجرایی فرمان امام در خراسان جنوبی

بیرجند_ معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) گفت: تصمیم داریم طرح های اشتغال‌زایی بنیاد برکت را در خراسان جنوبی با عنوان استان بدون بیکار اجرایی کنیم.

به گزارش خبرنگار بازار، علی عسگری صبح چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان اظهارکرد: بنیاد برکت طرح هایی در حوزه های اجتماعی و اقتصادی داشته و به تازگی بنیاد ۱۵ خرداد را نیز به ستاد اجرایی پیوسته است.

وی توضیح داد: طرح های قبلی برای توانمندسازی و حمایت از کسب و کارهای خرد، آبرسانی به روستاها، حمایت از محرومیت زدایی و کمک های امدادی انجام می‌شد.

عسگری اضافه کرد: اما در بنیاد ۱۵ خرداد، سلامت و حمایت از طرح افزایش جمعیت را مد نظر قرار دادیم، که در این بخش فعالیت‌هایی مانند ساختن بیمارستان و کلینیک همچنین پیشگیری از معلولیت و...انجام می شود.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) حمایت از زوج های نابارور را نیز جزو برنامه‌های کلیدی بنیاد ۱۵ خرداد در ستاد اجرایی فرمان امام(ره) عنوان کرد.

به گفته وی طرح حمایت از افزایش جمعیت توسط این بنیاد در دو شهر قم و بیرجند به عنوان پایلوت آغاز می شود.

وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی مردمانی سخت کوش دارد و دارای قابلیت‌هایی مانند همجواری با افغانستان است، تصریح کرد: برنامه بعدی ستاد برای خراسان جنوبی طرح استان بدون بیکار است، که در این استان به عنوان پایلوت اجرا می‌شود.

عسگری افزود: هم اکنون به واسطه طرح های اشتغال‌زایی بنیاد برکت ۱۰۰ روستای بدون بیکار در کشور داریم که نمونه است.

تقدیر نماینده ولی فقیه از برنامه های بنیاد برکت در خراسان جنوبی

نماینده ولی فقه در استان نیز با تقدیر از فعالیت‌های ستاد اجرایی فرمان امام ره در خراسان جنوبی گفت: در اشتغال‌زایی بنیاد برکت به خوبی کار کرده و به معنای صحیح کارها انجام شده است.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا عبادی ادامه داد: مسئله فرزندآوری هم همواره مورد توجه مقام معظم رهبری و کارشناسان بوده و مواردی مانند امور معیشتی از مسائل مهم این حوزه است که اگر اشتغال‌زایی و معیشت رو به روال باشد، به دنبال آن فرزندآوری نیز خواهد بود.

وی به موضوع سقط جنین و آماری که از این پدیده منتشر شده اشاره کرد و افزود: باید مانند موضوع کرونا که به سمت کاهش آمار مرگ و میر رفتیم، آمار سقط جنین را نیز کاهش دهیم.

کد خبر: ۱۳۰٬۳۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha