۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۲
پایان دی ماه فرصت ثبت نام صاحبان کارت خوان در درگاه امور مالیاتی
مدیر کل امور مالیاتی خراسان جنوبی اعلام کرد؛

پایان دی ماه فرصت ثبت نام صاحبان کارت خوان در درگاه امور مالیاتی

بیرجند- مدیر کل امور مالیاتی خراسان جنوبی گفت: همه صاحبان کارت خوان‌ها و پایانه‌های پرداخت الکترونیک تا پایان دی ماه فرصت ثبت نام در درگاه سازمان امور مالیاتی دارند.

جعفر احسانی مهر در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: همه صاحبان دستگاه‌های کارت خوان به عنوان فعال اقتصادی و یا غیر تجاری تا پایان دی ماه فرصت دارند تا نسبت به ثبت نام در درگاه امور مالیاتی اقدام کنند و اگر فردی که دارای کارت خوان است برای ثبت نام اقدام نکند بعد از اتمام این فرصت اقدامات قانونی در این خصوص که غیر فعال شدن کارت خوان از سوی بانک مرکزی است، عملی خواهد شد.

به گفته وی بر خلاف برخی تصورات از دستگاه‌های کارت خوان به صورت مستقیم مالیات گرفته نمی‌شود بلکه دستگاه کارت خوان بانکی (pos)برابر قانون به عنوان پایانه فروشگاهی شناخته شده که نقش انکارناپذیری در شفافیت اقتصادی و عدالت مالیاتی دارد و هر فعال اقتصادی دارنده کارت خوان بانکی باید در نظام مالیاتی دارای پرونده باشد زیرا اطلاعات موجود در این دستگاه‌ها مبنایی برای تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی از سوی مؤدیان و یا تهیه اظهارنامه برآوردی از سوی سازمان امور مالیاتی خواهد بود .

احسانی مهر اضافه کرد: چنانچه صاحبان کارت خوان‌ها به موقع نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی اقدام ننمایند علاوه بر محرومیت از معافیت‌ها و مشوق‌های قانونی نسبت به مطالبه مالیات بر اساس تراکنش‌ها مالی و اقتصادی آنها اقدام خواهد شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر در استان آمار دقیقی از تعداد کارت خوان‌ها نداریم اما در کل و به صورت متمرکز اطلاعات حدود ۱۰ میلیون دستگاه POS و ابزار پرداخت ، توسط سازمان امور مالیاتی از بانک مرکزی دریافت شده و در پنجره واحد مالیاتی به آدرس my.tax.gov.ir برای بررسی توسط مردم بارگذاری شده است که پس از پالایش و تعیین تکلیف از سوی هم استانی‌های در مهلت مقرر بتوانیم اطلاعات دقیق آن را در اختیار بگذاریم .

وی از همه مردم فارغ از اینکه فعال اقتصادی باشند یا نباشند، خواست تا پایان دی ماه سال جاری در پنجره واحد مالیاتی اطلاعات خود را بررسی کنند و در صورت وجود اطلاعات ثبت شده، آن را رد کنند و در صورت تأیید به پرونده مالیاتی مربوطه متصل کنند و ممکن است به اشتباه کارت خوانی به نام فردی ثبت شده باشد که او از آن خبر نداشته باشند.

مالیات خانه‌های خالی
مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی درباره مالیات خانه‌های خالی هم اظهار کرد: خود اظهاری مالکان املاک در سراسر کشور در سامانه مربوط به‌نشانی www.amlak.mrud.ir صورت می‌گیرد و وزارت راه و شهرسازی موظف است پس از اتمام مهلت خود اظهاری مذکور، اطلاعات جمع‌آوری شده را به صورت برخط و از طریق وب سرویس در اختیار سازمان امور مالیاتی کشور قرار دهد.

به گفته وی پس از دریافت اطلاعات، خانه‌های مسکونی خالی مشمول مالیاتی بر مبنای مالیات بر درآمد اجاره املاک خواهند شد.

کد خبر: ۱۳۰٬۲۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha