۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۵
بخش عمده ‌ای از درآمد خانوار صرف اجاره بها مسکن می‌شود
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس:

بخش عمده ‌ای از درآمد خانوار صرف اجاره بها مسکن می‌شود

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: حقوق کارگران و کارمندان و عموما اقشار کم درآمد جامعه متناسب با رشد افسارگسیخته اجاره بها مسکن در سال‌های اخیر افزایش پیدا نکرده است.

به گزارش بازار به نق از خانه ملت، حسن نوروزی، با اشاره به رشد افسارگسیخته نرخ اجاره بها مسکن در استان تهران و سایر کلانشهرهای کشور، گفت: رشد بی ضابطه نرخ اجاره بها مسکن در سال‌های اخیر مردم به ویژه قشر کم درآمد جامعه را با مشکلات بسیار زیادی مواجه کرده است. این افراد به دلیل درآمد محدود اکثرا اجاره‌نشین هستند و نوسانات قیمتی در کالاهای اساسی و همچنین رشد سرسام آور اجاره بها، زندگی آنها را به شدت تحت فشار قرار می‌دهد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه حقوق کارگران و کارمندان و عموما اقشار کم درآمد جامعه متناسب با رشد افسارگسیخته اجاره بها مسکن در سال‌های اخیر افزایش پیدا نکرده است به نحوی که هم اکنون بخش عمده‌ای از درآمد یک خانوار صرف پرداخت اجاره بها مسکن می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: باید با ساخت مساکن ارزان قیمت، افراد فاقد مسکن را هرچه سریع‌تر خانه دار کرده و در کنار آن یارانه‌ای را ویژه اقشار کم درآمد در نظر بگیریم.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس افزود: اگر قرار است ارز ترجیحی از سال آینده حذف شود باید تضمینی ارائه شود که دهک های پایین درآمدی جامعه با مشکل روبرو نمی شوند.

کد خبر: ۱۳۰٬۲۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha