۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶
احتمال حضور خارجی‌ها در پروژه نهضت ملی مسکن| ممیزی برای شناسایی پیمانکاران
معاون پارلمانی وزارت راه و شهرسازی با بازار مطرح کرد:

احتمال حضور خارجی‌ها در پروژه نهضت ملی مسکن| ممیزی برای شناسایی پیمانکاران

نجات نیا معاون پارلمانی وزارت راه و شهرسازی گفت: بحث صنعتی سازی مسکن هم به قیمت، هم به سرعت و هم به کیفیت پروژه‌ها کمک می‌کند لذا طبیعی است که از تکنولوژی خارجی در صورت نیاز باید استفاده شود.

سید فرزاد نجات نیا در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به شرایط همکاری پیمان کاران در پروژه نهضت ملی مسکن اظهار داشت: در فرآیند گذار از سنتی به صنعتی سازی ساختمان، باید به کیفیت و معماری ایرانی و اسلامی توجه ویژه‌ای شود.

وی با بیان اینکه سه مسئله در بحث تولید مسکن در کشور مدنظر ما قرار دارد، بیان داشت: قیمت، کیفیت و سرعت سه محوری است که ما در ساخت مسکن مدنظر قرار داده ایم.

معاون پارلمانی وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: طبیعتا برای شناسایی شرکت ها و پیمانکاران و تعاونی‌ها حتما یکسری ممیزی‌هایی در نظر گرفته می‌شود و در واقع هر بخش و هر استان به صورت مجزا آن را اعمال خواهد کرد.

نجات نیا تاکید کرد: مهمتر از آن این است که باید آن توقع در زمینه مشخصات فنی که مدنظر ساخت مسکن هست برآورده شود و نظام مهندسی می‌تواند نقش بسیار مناسبی را در این بخش ایفا کند.

معاون پارلمانی وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: نظام مهندسی باید به عنوان یک سازمان مردم نهاد و بازوی توانمند، تخصصی و مشورتی وزارت راه و شهرسازی در راستای اجرای قانون جهش تولید مسکن ایفای نقش کند.

وی در پاسخ به سوالی درباره حضور چینی‌ها در پروژه نهضت ملی مسکن بیان داشت: بحث صنعتی سازی مسکن هم به قیمت، هم به سرعت و هم به کیفیت پروژه‌ها کمک می‌کند لذا طبیعی است که از تکنولوژی خارجی در صورت نیاز باید استفاده شود.

نجات نیا تاکید کرد: بنابراین حضور خارجی‌ها در پروژه نهضت ملی مسکن محتمل است تا از ظرفیت و تجارب کشورهای دیگر هم در این بخش استفاده شود، هر چند که برخی کشورها در بحث صنعت ساختمان از ما الگو می‌گیرند.

کد خبر: ۱۳۰٬۱۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha