۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲
تخلیه روستاهای حاشیه رودخانه ها در جنوب کرمان/ احتمال خسارت جدی به شهرها وجود دارد
استاندار کرمان:

تخلیه روستاهای حاشیه رودخانه ها در جنوب کرمان/ احتمال خسارت جدی به شهرها وجود دارد

کرمان- استاندار کرمان گفت: با توجه به حجم بارش ها دستور تخلیه روستاها و مناطق کنار رودخانه در رودبار جنوب و زهکلوت صادر شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، علی زینی وند صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: هنوز از تبعات سیل هفته گذشته فارغ نشده بودیم که مجددا بارش های سیل آسای جدید از یکشنبه جنوب کرمان را در برگرفت.

وی با اشاره به طغیان رودخانه ها در بسیاری از مناطق کرمان افزود: بارندگی همچنان به شدت در استان ادامه دارد.

زینی وند با اشاره به اینکه با توجه به حجم بارش ها دستور تخلیه روستاها و مناطق کنار رودخانه در رودبار جنوب و زهکلوت صادر شده است، افزود: نیروهای امدادی در صحنه حضور دارند.

وی با هشدار در خصوص اینکه احتمال افزایش خسارت در پی بارندگی های پیش رو وجود دارد، افزود: به دلیل شرایط باتلاقی، کوهستانی بودن و تداوم بارندگی ها راه دسترسی 130 روستا باز نشده است.

استاندار کرمان همچنین از قطع آب 330 روستا خبر داد و گفت: گروه ها امدادی، جهادی، بسیج، هلال احمر، راهداری و نیروهای مردمی در صحنه حضور داشته و در حال امدادرسانی به مردم هستند.

وی بیان کرد: در اکثر مناطق سیل زده استان کرمان اسکان موقت انجام شده و مواد خوراکی به دست مردم رسیده است.

زینی وند گفت: در حال حاضر همه مسئولان و فرمانداران در صحنه حضور دارند و بنده هم امروز عازم منطقه می شوم تا شرایط را در صحنه مدیریت کنیم.

استاندار کرمان با اشاره به ادامه بارندگی ها اظهار کرد: برای یک الی دو شهر اعلام هشدار کردیم که ممکن است خسارت جدی به شهرها هم وارد شود.

کد خبر: ۱۳۰٬۱۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha