۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲
نگرانی از طغیان کنه و بروز خسارت در برخی باغات مازندران
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

نگرانی از طغیان کنه و بروز خسارت در برخی باغات مازندران

ساری- احمدی، کارشناس و فعال حوزه کشاورزی با اشاره به طغیان کنه در برخی باغات خواستار مقابله با آفات برای پیشگیری از خسارت شد.

مریم احمدی در گفتگو با خبرنگار بازار با تاکید بر لزوم مبارزه با آفت کنه در باغات مرکبات اظهار داشت: کنه ها بیشتر از طریق باد به باغات منتقل می شود و در ابتدا درختان حاشیه را درگیر می کند زیرا باد آن ها را روی اولین مانع در باغ پیاده می کند.

وی افزود: از این رو در اطراف باغ درختان بلندتر مثمر و غیرمثمر بکاریم می تواند از ورود کنه به باغ جلوگیری کنیم زیرا در صورت ورود کنه ها ابتدا به برگ ها و سپس به میوه خسارت وارد می شود.

وی با اظهار اینکه خسارت روی برگ و میوه به صورت زردرنگ و نقطه ای است، ادامه داد: با تغذیه بیشتر میوه ها و برگ ها بی رنگ می شوند و سبزی خود را از دست می دهند و تغذیه زیاد سبب لخت شدن درخت می شود.

احمدی با بیان اینکه آفت کنه دارای ۱۰ نسل در سال است، گفت: هر زمانی که این آفت در باغ دیده شود باید نسبت به سمپاشی باغ اقدام کرد.

این فعال حوزه کشاورزی با اظهار اینکه شاهد طغیان کنه ها در برخی باغات هستیم، توصیه کرد از دو تا سه کنه کش متفاوت در طول سال برای مقابله با این آفت استفاده شود تا مجبور نشویم تعداد و دفعات سمپاشی را افزایش دهیم.

مازندران ۱۳۰ هزار هکتار باغ مرکبات دارد.

کد خبر: ۱۳۰٬۱۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha