۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹
 چاره ای جز فروش دام برای دامداران مازندرانی نمانده است
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

چاره ای جز فروش دام برای دامداران مازندرانی نمانده است

ساری- کوهستانی، فعال در حوزه دامداری مازندران تامین علوفه دامی را سخت و مشکل ذکر کرد و گفت: برای تهیه خوراک چاره ای جز فروش دام نداریم.

حسن کوهستانی که ۴۰ سال در صنعت دامداری و پرورش دام در استان فعالیت دارد، در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه شرایط دامپروری در سال جاری بسیار سخت شده است، افزایش قیمت علوفه را از جمله دلایل بیان کرد.

وی افزود: در حال حاضر نهاده ها از جمله سبوس را با قیمت آزاد از بازار تهیه می کنیم و برای تهیه خوراک مجبوریم شدیم تعدادی از دام ها را به فروش برسیم.

وی با بیان اینکه آرزوی می کنیم زودتر فصل گرم و تابستان فرارسد تا دام ها را برای چرای به صحرا ببریم گفت: اکنون به دلیل سربودن هوا و نبود امکان برای بردن دام ها به صحرا، در تامین علوفه و تغذیه دام با مشکل مواجه هستیم.

حسینی یادآور شد: به دلیل افزایش قیمت علوفه چاره ای جز فروش دام ها نداریم و سال قبل علوفه و نهاده را به کیلویی دو هزار تومان خریداری می کردیم و اکنون قیمت به هشت هزار تومان رسیده است.

این دامدار مازندرانی با بیان اینکه هر راس گوسفند را ماه قبل به قیمت یک میلیون تومان فروختم، گفت: بیشترین نصیب از فروش نصیب دلالان و واسطه ها می شود و اکنون قیمت گوشت به ۱۳۰ تا ۱۴۰ هزار تومان رسیده است.

کد خبر: ۱۳۰٬۱۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha