۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
احتمال اصلاح محدود قیمت یورو در برابر دلار طی روزهای آتی
تحلیل بازار فارکس؛

احتمال اصلاح محدود قیمت یورو در برابر دلار طی روزهای آتی

با وجود افزایش ارزش یورو در برابر دلار طی روزهای گذشته به نظر نمی رسد ادامه این روند ادامه داشته و در نتیجه می توان منتظر یک اصلاح کوتاه مدت در قیمت جفت ارز یورو/دلار بود.

به گزارش بازار، یورو سرانجام موفق شد از یک محدوده ازدحام باریک که آن را از اواسط نوامبر ۲۰۲۱ تا اواسط ژانویه ۲۰۲۲ به مدت سه ماه در برابر دلار آمریکا ثابت نگه داشته بود عبور کرده و بالاتر برود. با اینحال به نظر می رسد، ارز رسمی اتحادیه اروپا برای پیشبرد اهداف خود به سمت قیمت های بالاتر در برابر دلار دچار کار چندان ساده ای در پیش نداشته باشد.

از یک سو به نظر می رسد قابل توجه است که این افزایش حتی برای دو روز پس از معلق بودن قیمت ها در پایان هفته،امروز نتوانست حرکت رو به بلایی برای خود ثبت کند. شاید بتوان حدس زد که شکست روند افزایش فشار فروش منجر به ایجاد نوعی تعادل در رابطه میان این جفت ارز با یکدیگر شده و توقف حرکت در نزدیکی نقطه عطف چند ساله خود یعنی نزدیک به ۱.۱۵ نیز چشم نواز است.

این افزایش قیمت از این منظر حرکتی اصلاحی به نظر رسیده و نشان دهنده یک آزمایش مجدد سالم در نزدیکی حمایت قبلی در منطقه میانه ۱.۱۵ قبل از حرکت قیمت به سمت بالا یا پایین تر از این محدوده است. تایید این سناریو ممکن است با بسته شدن قیمت به زیر ۱.۱۳۵۵ و به دنبال آن، شکسته شدن حمایت مخالف شروع شده و روند افزایشی آغاز شود.

با این حال، از سوی دیگر، به سختی می توانیم از این موضوع غافل شویم که عقب نشینی پس از موج اولیه به طور مستقیم بر روی یک مانع با شیب رو به پایین که قله های اصلی را در طول مدت شکل گیری روند بلندمدت به هم متصل می کند، متوقف شد. این موضوع ممکن است به این معنی باشد که یک شکست صعودی قبلا رخ داده و در واقع به معنای عقب نشینی قبل از یک شکل گیری فشار بالاتر اصلاحی است.

احتمال اصلاح محدود قیمت یورو در برابر دلار طی روزهای آتی


در این مورد، به نظر می‌رسد خریداران با مسیری دشوار روبرو هستند، زیرا تعداد زیادی از موانع پشت سر هم به شکل سطوح پشتیبانی قبلی در صف قرار دارند تا پیشرفت را از مسیر خارج کنند. به نظر می رسد ایجاد مجدد جای پای محکم بالای رقم ۱.۱۷ پیش نیازی برای استدلال قانع کننده به نفع معکوس شدن روند صعودی پایدار باشد.

داده‌های احساسی نشانه‌های متناقض در بخش فنی را بازتاب می‌دهند. اکثریت ۵۴.۵۶ درصدی بازار را معامله گران خرده فروشی طرفدار سود یورو تشکیل می دهند.

با این وجود، شیب خالص در مقایسه با هفته قبل ۳.۴ درصد و نسبت به فصل قبل ۵.۲ درصد رشد داشته است. این به طور محدود وضعیت نزولی را تقویت می کند، و اشاره می کند که ممکن است تغییر به سمت عدم تطابق موقعیت منفی بیشتر یورو در جریان باشد.

کد خبر: ۱۳۰٬۰۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha