۱۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵
صرف اعتبار ۴۶۰۰ میلیاردی برای پروژه انبار نفت ارومیه
استاندار آذربایجان غربی خبر داد:

صرف اعتبار ۴۶۰۰ میلیاردی برای پروژه انبار نفت ارومیه

ارومیه- استاندار آذربایجان غربی از صرف اعتبار چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد ریالی برای پروژه انبار جدید نفت ارومیه خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدمهدی شهریاری عصر سه شنبه در حاشیه افتتاح رسمی فاز نخست انبار نفت جدید ارومیه با اشاره به اهمیت این پروژه گفت: برای این پروژه چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال هزینه شده که این رقم نشان از اهمیت ویژه این پروژه برای مدیریت استان دارد.

وی ادامه داد: انبار جدید نفت ارومیه می تواند در تحقق اهداف پدافند غیر عامل، افزایش ذخیره سازی سوخت و هاب اصلی صادرات سوخت به کشورهای همسایه تاثیرگذار باشد.

شهریاری بهبود شاخص های توسعه ای و تداوم چشم اندازهای مثبت اقتصادی را دو راهبرد اصلی استان در سال جهش تولید دانسته و گفت: برای تحقق کامل این دو هدف، تسهیل و رفع موانع تولید و حمایت از اشتغال را در دستور کار داریم.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به پروژه های آماده افتتاح استان گفت: ۱۰ پروژه شاخص در استان آماده افتتاح و بهره برداری است که منتظر پایان بحران کرونا و سفر ریاست جمهوری به استان برای افتتاح این پروژه ها هستیم.

وی با بیان اینکه این پروژه ها نقش اساسی در بهبود شاخص های توسعه ای دارند، گفت: پروژه های مهمی چون بیمارستان جامع زنان ارومیه، بیمارستان آیت الله خوئی، بیمارستان تکاب، سد چپرآباد اشنویه، مساکن مهر، توسعه زیرساخت های حمل و نقلی، پایانه مسافری سرو، پتروشیمی میاندوآب، پروژه های احیای دریاچه ارومیه و تالار مرکزی ارومیه در سفر رئیس جمهور پس از پایان بحران کرونا به بهره برداری می رسد.

انبار جدید نفت ارومیه در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار جهت تحقق اهداف پدافند غیر عامل، افزایش میزان ذخیره سازی سوخت و تعیین انبار جدید به عنوان هاب اصلی صادرات سوخت به کشورهای همسایه احداث شده است.

این پروژه استراتژیک دارای ۱۱ دستگاه مخزن فرآورده با ظرفیت ۱۱۸ میلیون لیتر و ۳۲ سکوی تخلیه و بارگیری و به عنوان بزرگترین انبار استان مطرح است.

کد خبر: ۱۳٬۰۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha