۱۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۲
سرمایه گذاری ۱۶ هزار میلیارد تومانی در ایلام/ کمک ۳ میلیارد تومانی خیران به بخش سلامت
استاندار ایلام خبر داد:

سرمایه گذاری ۱۶ هزار میلیارد تومانی در ایلام/ کمک ۳ میلیارد تومانی خیران به بخش سلامت

ایلام - استاندار ایلام از سرمایه گذاری ۱۶ هزار میلیارد تومانی در ایلام طی سال گذشته خبر داد و گفت: خیران در حوزه سلامت استان ایلام برای مقابله با ویروس کرونا سه میلیارد تومان کمک کرده اند.

به گزارش بازار، قاسم سلیمانی دشتکی ظهر سه شنبه در یک ارتباط زنده ویدئو کنفرانسی با حسن روحانی رئیس جمهور در استانداری ایلام اظهار کرد: در سال گذشته بیش از ۱۶ هزار میلیارد تومان در بخش های مختلف از جمله نفت در استان ایلام سرمایه گذاری شده که بیش از ۲۰۰ درصد رشد سرمایه گذاری در سال ۹۸ در استان صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: واحد الفین پتروشیمی ایلام در اردیبهشت ماه آماده افتتاح است.

وی با اشاره به اینکه سد گلال استان ایلام هم آماده بهره برداری است، گفت: نرخ بیکاری در استان ایلام که در دولت یازدهم  ۱۷.۵ نیم درصد بود در آغاز دولت دوازدهم  به ۱۱.۷ درصد رسید ولی امسال به ۸.۳ و در سه ماهه  آخر سال ۹۸ به عدد هفت درصد رسیده است.

استاندار ایلام بیان کرد: ایلام جزو سه استان برتر کشور در این زمینه است، اما همچنان بیکاری جوانان در استان است و نیازمند توجه ویژه برای تداوم راه هستیم.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه برای سفر رئیس جمهور آماده شده که افتتاح و کلنگ زنی می شود.، افزود: مردم ایلام چندین بار منتظر شما بودند در اولین فرصت به استان سفر داشته باشید.

سلیمانی دشتکی اظهار کرد: در بحث بازگشایی برخی از اصناف هم همدلی بسیار خوبی در استان وجود دارد و معمولا خود اصناف در بحث فاصله گذاری اجتماعی هم بیش از ۹۰ درصد این طرح را رعایت کردند.

وی بیان کرد: البته ما هم کمک های مردمی خوبی جمع کرده ایم؛ یک قسمت کمک های پزشکی حدود سه میلیارد تومان بوده و یک قسمت حساب جدیدی از دیروز باز کرده ایم تا خیران به افرادی که شغلشان را از دست داده اند کمک کنند.

کد خبر: ۱۲٬۹۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha