۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵
درآمدهای بادآورده باید مخاطب اصلی نظام مالیاتی باشد
عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱:

درآمدهای بادآورده باید مخاطب اصلی نظام مالیاتی باشد

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ مجلس با تأکید بر اینکه درآمدهای بادآورده باید مخاطب اصلی نظام مالیاتی باشد، گفت: مالیات‌های واقعی باید از افرادی که دارای درآمدهای بادآورده هستند، اخذ شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمد وحیدی با اشاره به طرح مباحث کارشناسی در کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ در خصوص مباحث مالیاتی، گفت: تنوع در پایه‌های مالیاتی ضمن افزایش نیروی انسانی و کاهش بهره‌وری باعث انحراف در عملکرد می‌شود.

وی افزود: مقام معظم رهبری در فرمایشات خود به تغییر پایه‌های مالیاتی کشور اشاره کردند، به این منظور که پایه‌های مالیاتی باید ضمن کاهش به سمتی برود که مالیات‌های واقعی از افرادی که دارای درآمدهای بادآورده هستند، اخذ شود.

وحیدی اضافه کرد: استان خراسان شمالی کمترین درآمد سرانه ملی در بودجه ۱۴۰۱ را دارد، وزارت امور اقتصادی و دارائی با افزایش ۸۰ درصدی مالیات باعث تورم بیشتر در استان می‌شود و این به این منظور است که عملاً هیچ یک از پروژه های تعریف شده قابلیت اجرا پیدا نخواهد کرد زیرا مالیات‌های محقق نشده با درآمدهای واقعی دولت هم خوانی ندارد.

نماینده مردم شهرستان های بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه جاجرم ضمن اشاره به نادیده گرفتن مصوبه مجلس یازدهم، گفت: وزارت امور اقتصادی و دارائی در بودجه ۱۴۰۱ برخی از ردیف های مربوط به مالیات بر منازل مسکونی خالی را که مصوبه مجلس یازدهم بوده صفر یا کم دیده است که توجه به این موضوع می‌تواند اثر مثبتی بر تحقق مالیات‌ها داشته باشد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ گفت: عدم توجه به مالیات خودرو به منزله عدم ورود خودرو به کشور بوده که این امر باعث انحصاری شدن بازار خودرو خواهد بود و توجه به این موضوع می‌تواند ضمن وارد کردن خودروهای سنگین یا خودروهای با مصرف سوخت پائین، کمکی به کاهش مصرف سوخت در کشور باشد و چرخش بازار را به نفع جریان مالیاتی کشور تغییر بدهد.

کد خبر: ۱۲۹٬۹۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha