۱۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲
نرخ بیکاری در اردبیل به ۱۱.۵ درصد کاهش یافت
مدیرکل امور اقتصادی استانداری اردبیل:

نرخ بیکاری در اردبیل به ۱۱.۵ درصد کاهش یافت

اردبیل - مدیرکل امور اقتصادی استانداری اردبیل گفت: بر اساس نتایج طرح آمارگیری نیروی کار استان توسط سازمان ملی آمار کشور، نرخ بیکاری در اردبیل به ۱۱.۵ رسیده است.

به گزارش خبرنگار بازار، حسین وطن دوست ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران در محل استانداری اردبیل در واکنش به اخبار منتشر شده در رسانه‌ها در خصوص وضعیت بیکاری استان گفت: بر اساس نتایج طرح آمارگیری نیروی کار استان توسط سازمان ملی آمار کشور، نرخ بیکاری در استان نسبت به دوره مشابه سال قبل کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: بر اساس آمار استنادی، نرخ بیکاری استان در دوره قبلی، ۱۳.۴ بوده که در زمستان ۹۸ به ۱۱.۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری اردبیل تصریح کرد: با توجه به پوشش نیم درصدی نمونه آماری نسبت به کل جمعیت استان، احتمال وجود درصدی از انحراف در این گزارش دور از انتظار نیست.

وی تاکید کرد: انتخاب بلوک های تصادفی و جامعه آماری پراکنده یکی از مواردی است که برای حصول نتیجه نزدیک به واقعیت در آمارگیری ها باید مدنظر قرار گیرد.

وطن دوست با اشاره به مشکلات اقتصادی کنونی کشور گفت: همه مسئولان استان تلاش خود را به کار گرفته اند تا با تثبیت وضعیت موجود اشتغال، حمایت از تولید و جذب سرمایه گذار فرصت های جدید شغلی فراهم شود.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری اردبیل تصریح کرد: جذب کامل و به موقع تسهیلات اشتغالی و حمایت از تولیدکنندگان یکی از رویکردهای اصلی استان در راستای اشتغال زایی است.

وطن دوست با اشاره به تحریم همه جانبه کشور گفت: تلاش برای تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی و تخصیص ارز از دیگر اقدامات انجام شده در جهت صیانت از نیروی کار موجود است.

وی با اشاره به انفجار جمعیتی اتفاق افتاده در دهه های پیش گفت: ورود گسترده نیروی کار جدید از سیستم دانشگاهی به بازار کار نیز یکی دیگر از موارد دخیل در نرخ بیکاری است.

وی افزود: از اولین روزهای سال جهش تولید جلسات منظمی در کارگروه های تخصصی آغاز شده تا بتوانیم این شعار را به مفهوم واقعی تحقق بخشیم.

کد خبر: ۱۲٬۹۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha