۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۴:۵۸
لزوم اتخاذ تصمیمات راهبردی برای همکاری ایران و سوریه| فعالان اقتصادی فرصت را از دست ندهند
نایب رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس:

لزوم اتخاذ تصمیمات راهبردی برای همکاری ایران و سوریه| فعالان اقتصادی فرصت را از دست ندهند

نایب رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد بازار سوریه فرصت خوبی برای تجار، صنعتگران، فعالان دانش بنیان و دیگر فعالان اقتصادی کشورمان است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، ابراهیم عزیزی، در رابطه با آغاز فصل جدید روابط اقتصادی ایران و سوریه، گفت: ایران و سوریه دارای مشترکات زیادی هستند بویژه اینکه مردم دو کشور با بهره گیری از فرهنگ و تفکر جهادی بر علیه جریان خبیث و تکفیری داعش مقاومت کردند و امروزه سوریه به برکت ایستادگی جبهه مقاومت به ثبات و آرامش رسیده است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر این اساس باید تلاش کنیم با بهره گیری از ظرفیت های مشترک نیازهای همدیگر را تامین کنیم و فرصت های مشترک اقتصادی را دریابیم.

وی با اشاره به اینکه اساسا راهبرد ایران اسلامی در مسائل منطقه تعامل و همکاری با کشورهایی است که اشتراک نظر بسیاری با جمهوری اسلامی دارند، ادامه داد: در شرایط کنونی می توان افق بسیار روشنی را برای آینده ارتباطات اقتصادی، تجاری و بازرگانی دو کشور مشاهده کرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور باید فعالیت خودش را افزایش دهد تا تصمیمات راهبردی برای همکاری های طولانی مدت اتخاذ شود، افزود: خوشخبتانه در آخرین سفر مسئولان کشورمان به سوریه توافقات خوبی اتخاذ و بر این اساس بانک مشترک میان دو کشور تاسیس خواهد شد که ظرفیت های خوبی برای از بین بردن تحریم ها مسحوب می شود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بازار سوریه فرصت خوبی برای تجار، صنعتگران، فعالان دانش بنیان و دیگر فعالان اقتصادی کشورمان است، خاطرنشان کرد: بدون شک زمان کنونی فرصت بسیار خوبی برای همکاری دوجانبه با سوریه است.

کد خبر: ۱۲۹٬۸۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha